آخرین خبرها

ارسال جنگنده و نیروی نظامی توسط عربستان سعودی به پایگاه اینجیرلیک تورکیه

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
ارسال جنگنده و نیروی نظامی توسط عربستان سعودی به پایگاه اینجیرلیک تورکیه

Gunaz.tv
 گوناز تی وی: وزارت امور خارجه تورکیه اعلام کرد عربستان سعودی در چهارچوب مبارزه با گروه تروریستی داعش، شماری از جنگنده و نظامیان خود را به پایگاه نظامی انجیرلیک خواهد فرستاد.

به گزارش گوناز تی وی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه تورکیه در یک نشست خبری پس از گفتگوهای جهانی صلح سوریه، در شهر مونیخ آلمان از اعزام جنگنده و نیروی نظامی توسط عربستان سعودی به پایگاه نظامی اینجیرلیک واقع در شهر آدانای تورکیه خبر داد.

چاووش اوغلو با بیان اینکه تورکیه و عربستان سعودی از اول موافق مداخله زمینی در سوریه است، افزود:" ما در تمامی نشست های ائتلاف جهانی گفتیم که اگر ما با داعش خواهان مبارزه هستیم، یک استراتژی این چنینی برای گرفتن یک نتیجه، لازم است".

وزیر امور خارجه تورکیه با تصریح اینکه عملیات زمینی (در سوریه) نیز لازم است، افزود:" اگر این چنین استراتژیکی وجود داشته باشد، تورکیه، عربستان سعودی و همه ما می توانیم وارد عملیات زمینی شویم".

وی از اعزام جنگنده و نیروی نظامی توسط عربستان سعودی به پایگاه نظامی اینجیرلیک خبر داد و گفت:" عربستان سعودی جنگنده های خود را به پایگاه نظامی اینجیرلیک خواهد فرستاد. سعودی ها آمدند و بررسی های خود را از پایگاه اینجیرلیک انجام دادند. چند فروند جنگنده خواهند فرستاد هنوز معلوم نیست".

مولود چاووش اوغلو در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید آیا سربازان عربستان سعودی می توانند از طریق خاک تورکیه وارد سوریه شوند؟ گفت:" این یک خواسته است نه یک برنامه. عربستان سعودی جنگنده خواهد فرستاد که در صورت انجام عملیات زمینی، سربازان خود را هم می تواند بفرستد".

گوناز تی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read