آخرین خبرها

مرگ حداقل 5 نیروی ارمنی در درگیری با ارتش آزربایجان

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
مرگ حداقل 5 نیروی ارمنی در درگیری با ارتش آزربایجان

Gunaz.tv

گوناز تی وی: در درگیری ارتش آزربایجان با گروه‌های مهاجم ارمنی که قصد حمله به مواضع آزربایجان را داشتند، حداقل پنج تن از نیروهای ارمنی کشته شدند.

به گزارش گوناز تی وی، وزارت دفاع آزربایجان اعلام کرد، در درگیری که خط جبهه آزربایجان-ارمنستان رخ داده است، حداقل پنج تن از نیررهای ارمنی کشته شدند.

 در بیانیه وزارت دفاع آزربایجان آمده است، شب گذشته(11 فوریه) چندین گروه تخریباتی ارمنی قصد نفوذ و حمله به مواضع آزربایجان را داشتند که این اقدام به درگیری انجامید.

وزارت دفاع آزربایجان تایید کرده است، مرگ بین پنج تا هفت تن از نیروهای خرابکار ارمنی در درگیری شب گذشته تثبیت گردیده است و احتمالا تعداد کشته شدگان بیش از این نیز باشد.

شایان ذکر است که مناقشه قره باغ بين دو کشور آزربایجان و ارمنستان در قفقاز جنوبي از سال 1988 آغاز شد. زماني که ارمنستان در مورد بخشي از خاک آزربايجان ادعای مالکيت کرد. بر اين اساس سال 1992 نيروهاي مسلح ارمنستان با حمایت های گسترده روسیه و ایران 20 درصد از اراضی آزربايجان يعني منطقه کوهستاني قره باغ و هفت منطقه اطراف آن را اشغال کردند. در نهايت دو کشور در سال 1994 با حضور رؤساي مشترک روسيه، فرانسه و ايالات متحده پس از مذاکرات صلح قرارداد آتش بس را به امضا رساندند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read