آخرین خبرها

ورشکستگی اکثر بانک های ایران

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
ورشکستگی اکثر بانک های ایران

Gunaz.tv

گوناز تی وی: اکثر بانک های ایران ورشکسته شده است و تسهیلات پرداختی بانک ها بیش از سرمایه آنها می باشد. بسیاری از بدهی های بانکی هم هنوز به بانک ها باز نگشته است.

به گزارش گوناز تی وی، انحصار دولتی و وابستگی بانک ها به آن، فساد مدیران بانکی، عدم نظارت بر اعتبارات بانکی برای بخش خصوصی، برداشت بی رویه دولت از صندوق ذخیره ملی باعث ورشکستگی تمام عیار بانک ها در ایران شده است.

هادی حق شناس از نمایندگان مجلس ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا درخصوص مهمترین مشکل نظام بانکی کشور در شرایط کنونی اظهار داشت: تسهیلات پرداختی بانکها بیش از منابع و سرمایه آنهاست و این موضوع به این معنی است که اکثر بانکها ورشکسته‌اند.

 

وی با بیان اینکه بانکها به منابع دولت وابسته‌اند؛ افزود: راهکار این موضوع تنها بنگاه داری نیست اما بانکها برای حفظ ارزش پول به سراغ خرید دارایی رفته‌اند و همین موضوع باعث شده تا میزان نقدینگی بانکها کاسته شود.

بنا به گفته مقامات ایرانی سیستم بانکی ایران پاسخگوی نیازهای جامعه نیست، مگر اینکه پولی از طرف دولت بر آنها تزریق شود که آن هم در درار مدت کارساز نبوده، باز هم سیستم بانکی در سراشیبی سقوط قرار می گیرد.

گوناز تی وی

E.H

اخبار منتخب

Most Read