آخرین خبرها

اردبیل: چهل درصد واحدهای صنعتی غیرفعال هستند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
اردبیل: چهل درصد واحدهای صنعتی غیرفعال هستند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: تعطیلی صنایع در استان‌های آزربایجان جنوبی به وضعیت نگران کننده‌ای رسیده است و تداوم این روند به بیکاری بخش دیگر از کارگران آزربایجانی خواهد انجامید.

به گزارش گوناز تی وی، سید حامد عاملی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه هزار و 100 واحد صنعتی در این استان از صنعت و معدن پروانه فعالیت دریافت کرده اند، اضافه کرد:" از این تعداد 40 درصد غیرفعال است".

وی با اذعان به اینکه فعالیت برخی واحدها به صورت فصلی است، متذکر شد:" به همین دلیل مابقی واحدها یا نیمه فعال بوده و یا فعالیت کامل دارند".

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به تداوم جلسات هفتگی کمیته فنی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت:"هر هفته وضعیت و مشکلات شش واحد تولیدی مورد بررسی قرار می گیرد".

به گفته عاملی بررسی ها نشان می دهد مهمترین مشکل واحدهای تولیدی با سیستم بانکی و یا دستگاه های اجرایی است و یک بخش نیز به خود دستگاه اجرایی بر می گردد.

وی بابیان اینکه در کمیته های فنی تلاش راه اندازی و فعال سازی واحد راکد و نیمه فعال و رفع مشکلات آن است، متذکر شد: آمار دقیقی از واحدهایی غیرفعالی که فعال شده‌اند، در دست نیست.به گفته وی تنها از فعال شدن 11 واحد اطلاعاتی وجود دارد.

لازم به ذکر است، تحریم‌های اقتصادی که به دلیل برنامه اتمی ایران بر علیه این کشور وضع شده بود در کنار فساد گسترده اقتصادی در داخل دولت، ورشکستگی و تعطیلی صنایع سنگین را در این کشور به اوج رساند و سرایت رکود اقتصادی از صنایع بالا دستی به صنایع خرد نیز به تعطیلی این صنایع و افزایش شدید بیکاران انجامید که به نظر هم نمیرسد این وضعیت با لغو شدن تحریمها چندان تغییری به خود ببیند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read