آخرین خبرها

4500 نیروی دولت مرکزی عراق وارد مخمور در شمال عراق شدند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
4500 نیروی دولت مرکزی عراق وارد مخمور در شمال عراق شدند

Gunaz.tv
  گوناز تی وی : منابع خبری اقلیم کردستان عراق تایید کرده اند که نیروهای وابسته به دولت مرکزی عراق وارد کمپ مخمور در شمال عراق شده اند.

به گزارش گوناز تی وی سیروان بارزانی مسئول جبهه مخمور-گوور در شمال عراق که از نیروهای وفادار به بارزانی رییس دولت اقلیم کردستان است با تایید این خبر گفته است که این اولین هنگ از دولت مرکزی عراق است که در این منطقه مستقر شد.

وی مدعی شد که اقلیم کردستان پس از مذاکره با ایالات متحده پذیرفته تا این نیروهای دولت مرکزی در شمال عراق و سرزمین های تحت کنترل حکومت اقلیم مستقر شوند.

خالد عبیدی وزیر دفاع دولت مرکزی عراق سه روز پیش با افتتاح کمپی جدید در مخمور خبر داده بود که عملیات پاکسازی موصل در 6 ماه آینده اجرایی می شود.

گفته می شود که بعد از تصرف موصل از دست تروریست های داعش قرار است تا نیروهای دولت مرکزی از این منطقه خارج شده آنرا به پیشمرگه های اکراد بسپارند

اقلیم کردستان بعد از بوجود آمدن داعش و فرار نیروهای ارتش عراق از شمال این کشور ، بخش های وسیعی از آنرا اشغال نموده به خاک اقلیم انظمام نمود این انظمام طلبی کردی با مخالفت شدید دولت مرکزی رو برو شده بود و از این رو نیز حکومت اقلیم بیم آن دارد که نیروهای دولت مرکزی پس از آزاد سازی موصل شمال عراق را ترک نکنند.

گوناز تی وی

MA

اخبار منتخب

Most Read