آخرین خبرها

تعطیلی کارخانه ذوب آهن سهند و اضافه شدن حدود 400 کارگر به جمع بیکاران آزربایجان جنوبی

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
تعطیلی کارخانه ذوب آهن سهند و اضافه شدن حدود 400 کارگر به جمع بیکاران آزربایجان جنوبی

Gunaz.tv

گوناز تی وی: کارخانه ذوب آهن سهند غرب، یکی از کارخانه‌های تولید شمش فولادی آزربایجان شرقی تعطیل شد و نزدیک به 400 کارگر به جمع بیکاران آزربایجان جنوبی اضافه گردید.

به گزارش گوناز تی وی، عدم حمایت دولتی و واردات بی رویه کالا توسط آقازاده ها براقتصاد آزربایجان شرقی که بر پایه صنعت و کشاورزی استوار است لطمه شدیدی وارد ساخته است. در سال‌های اخیر بسیاری از کارخانه ها و واحدهای صنعتی این منطقه به حالت تعطیل یا نیمه‌تعطیل در آمده اند.

کارخانه ذوب آهن سهند غرب یکی از کارخانه‌های تولید شمش فولادی در آزربایجان شرقی است که در منطقه خضرلو در فاصله 15 کیلومتری شهرستان عجب شیر واقع شده و هم اکنون تعطیل است.

بسیاری از کارگران اخراجی این کارخانه طی تماس با گوناز تی وی اعلام کرده اند که نزدیک به 6 ماه است که کارفرما آنها را فریب می دهد و از پرداخت مطالبات آنها جلوگیری می کند.

به گفته کار گران کارخانه بیش از 4 سال است که کارخانه شروع به فعالیت نموده و که ورشکستگی آن، ضربات سنگینی به وضعیت معیشتی کارگران وارد ساخته است.

با اینکه استانداری در آذر ماه امسال به مدیران شرکت فرصت داده بود که مطالبات کارگران پرداخت شود، ولی گفته می شود، کارفرما طی تبانی که با ارگان های امنیتی و تطمیع مالی ماموران دولتی کرده، از دادن حق و حقوق کارگران سر باز می زنند.

گوناز تی وی

E.H

اخبار منتخب

Most Read