آخرین خبرها

شكنجه و شكستن دست هاى ماجد آلبوغبيش در زندان شيبان احواز

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
شكنجه و شكستن دست هاى ماجد آلبوغبيش در زندان شيبان احواز

Gunaz.tv

گوناز تی وی: ماجد آلبوغبیش فرزند مالک متولد 1357 از اهالی فلاحیه "شادگان" روستای حدبه که در سال 1385 باتهام انجام عملیات بر علیه مقام امنیتی،درگیری با نیروهای اداره اطلاعات،تبلیغ علیه نظام جمهوری، در محمره بازداشت شد و در حال حاضر در زندان شیبان احواز بسر می برد.

به گزارش گونازتی وی، کریم دحیمی فعال حقوق بشر عرب احوازی ماجرای شکنجه شدن ماجد آلبوغبیش در زندان شیبان احواز را اینگونه تشریح می کند:

ماجد آلبوغبیش ابتدا در شعبه بازپرسی محمره"خرمشهر" قاضى "دریس مسلم"  و سپس در شهر احواز دادگاه انقلاب شعبه اول محاکمه و به 8 سال و به پرداخت یک میلیارد ریال محکوم شد.

بستگان آلبوغبیش مى گویند:محکومیت ماجد به إتمام رسیده اما بدلیل عدم پرداخت مبلغ تا کنون در زندان بسر مى برد.

طبق گفته بستگان آلبوغبیش، روز دوشنبه 5 بهمن 1394 شمسی  بدلیل گرایش ماجد به مذهب اهل سنت وبا برپایی نماز به سبک اهل سنت، توسط یکى از مأموران زندان بعد از تایم ادارى شکنجه مى شود. بنا به گفته این منبع موثق؛ محمدى مسؤل داخلى زندان،ماجد را شکنجه داده وحتى دستهاى او صدمه دیدند. شایان ذکر است دست راست ماجد در هنگام بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات احواز در اثر شکنجه شدید شکسته بود.

خانواده آلبوغبیش از روز دوشنبه تا کنون موفق به دیدن ماجد نشدند و روز پنجشنبه تا شب در مقابل درب زندان جهت کسب خبر از وضعیت جسمانى او در انتظار بودند.

ماجد آلبوغبیش متأهل و داراى یک فرزند که بعد از دستگیرى و صدور حکم، همسرش بنا به دلائلى از او طلاق مى گیرد.

هم پرونده آلبوغبیش، امید بغلانى متولد 1359 متأهل از اهالى محمره و محمد مجدم متولد 1362 از اهالى احواز  بعد از دستگیری ماجد از منطقه  گریختند و در سال 1390 در شهرستان مهران مرز عراق توسط ماموران اطلاعات دستگیر و بعد از انتقال به محمره و سپس احواز در دادگاه انقلاب محاکمه  و هر کدام به  16 سال حبس و پرداخت یک میلیارد محکوم شدند.

این سه زندانى قبلا در زندان کارون بودند و اخیرا همراه 220 زندانی سیاسی،مدنی و مذهبى اهل سنت عرب از زندان کارون به زندان شیبان "مجتمع حرفه آموزى احواز" منتقل شدند. متاسفانه بدلیل عدم اطلاع رسانى تا کنون اسامى این سه نفر ذکر نشده است.

ملت عرب که در ولایت عربستان ساکن هستند، همواره از تبعیض و بی عدالتی دولتی رنج می برند. منطقه عربستان که توسط دولت ایران اسم آن به خوزستان تغییر یافته است، همیشه شاهد تظاهرات فعالان عرب احوازی بر علیه ظلم و بی عدالتی های دولت ایران بوده است. دولت ایران بسیاری از فعالین عرب احوازی را دستگیر و به زندان های طولانی مدت محکوم کرده و ده ها فعال ملی و مدنی عرب طی سال های اخیر توسط ارگان های قضایی و اطلاعاتی دولت جمهوری اسلامی ایران اعدام شده اند.

گوناز تی وی

E.H

اخبار منتخب

Most Read