آخرین خبرها

آبیاری مزارع شهر های مختلف آزربایجان جنوبی با آب های آلوده

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
آبیاری مزارع شهر های مختلف آزربایجان جنوبی با آب های آلوده

Gunaz.tv

گوناز تی وی: مزارع سبزیجات در شهرهای مختلف آزربایجان جنوبی با آب های آلوده فاضلاب شهری آبیاری می شود. آبیاری مزارع با فاضلاب و پساب شهری سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته است.

به گزارش گوناز تی وی، سازمان های دولتی ایران نظیر اداره جهاد کشاورزی و اداره بهداشت به این مسئله نظارتی نداشته و سالیان سال است که مردم از سبزیجات آبیاری شده با آب آلوده تغزیه می کنند.

آبیاری مزارع با آب‌‌ فاضلاب تصفیه نشده عامل بروز انواع بیماری‌های انگلی، روده‌ای و سرطان‌هاست. سالهاست که فاضلاب شهرهای بزرگ در آزربایجان جنوبی و بیشتر نقاط ایران درزمینهای کشاورزی پایین دست صرف تولید محصولات کشاورزی از جمله سبزی وصیفی جات می شود.

یک مقام استانداری ادعا کرده که فرمانداران را مسئول نظارت و برخورد با این عمل کرده است. وی اعتراف کرده مزارع شهرستان های اهر، هریس، بناب و مرند با فاضلاب شهری آبیاری می شوند و آلوده هستند.

عدم توسعه شبکه فاضلاب شهری توسط دولت ایران، فقدان ساماندهی مناطقی که فاضلاب را به صورت غیربهداشتی به معابر هدایت می‌کنند، باعث شده است که آب آلوده به مزارع هدایت شود. همچنین عدم توسعه و حمایت اداره کشاورزی از توسعه آبیاری علمی در مزارع مزید بر علت شده که کشاورزان به مجبور به استفاده از آب آلوده شوند.

ناظران بهداشت سلامت هم محصولات تولیدی و استاندارد آنها را به جد مورد بازبینی قرار نمی دهند تا جلوی تولید صیفی‌جات، سیب‌زمینی و سایر مواد غذایی پرمصرف در مزارع گرفته شده و محصولات سالمی به بازار عرضه شود.

گوناز تی وی

E.H

 

 

اخبار منتخب

Most Read