آخرین خبرها

اسدالله اسدی فعال تورک آزربایجانی به زندان تبریز منتقل شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
اسدالله اسدی فعال تورک آزربایجانی به زندان تبریز منتقل شد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: اسدالله اسدی فعال تورک آزربایجانی که مدت کوتاهی پس از آزادی مجددا از سوی نیروهای انتظامی در تبریز بازداشت شده بود، به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

به گزارش گوناز تی وی به نقل از هرانا، اسدالله اسدی روز چهارشنبه سی ام دی ماه 1394 شمسی، زمانی که در اعتراض به “تضییع حقوقش از سوی اداره آموزش و پرورش”، اقدام به حمل و نمایش پلاکاردهای اعتراضی در اطراف بازار تبریز کرده بود، بازداشت شد.

گفته می شود که بازداشت او به دلیل مقاومت و درخواست حکم بازداشت، با خشونت و ضرب و شتم همراه بوده است و با شکایت از مأموران مربوطه، هفته ی گذشته جهت بررسی ادعا به پزشکی قانونی تبریز منتقل شده است.

آقای اسدی حدود چهار ماه پیش و زمانی که در مرخصی استعلاجی به سر می برد، با پایاین محکومیت پنج سال و شش ماهه اش از زندان اوین آزاد شد.

دکتر اسدالله اسدی 51 ساله و ساکن شهر تبریز، کارمند بازنشتهٔ آموزش و پرورش و پزشک عمومی است.

او پیشتر در تاریخ 21 تیر ماه 1389 از سوی ماموران اداره اطلاعات تبریز در مسیر محل کار خود بازداشت و پس از ماه‌ها بی‌خبری خانواده و نیز تحمل سلول انفرادی در بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات تبریز و 209 اطلاعات تهران، از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به ده سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم بعدا به پنج سال و شش ماه کاهش یافت.

اتهام آقای اسدالله اسدی همکاری با دول متخاصم و عضویت در حزب خلق مسلمان عنوان شده است.

یکی از نزدیکان اسدالله اسدی در آن زمان به گزارشگر هرانا گفته بود که فشار و شکنجه‌های متعدد طی پنج ماه انفرادی و بازجویی و زندان، او را دچار عدم تعادل عصبی و مشکلات جدی کرده است و به همین دلیل نیز با آزادی پیش از موعدش موافقت شده بود. این زندانى در پى تشدید فشار‌ها در اسفند 1390 در زندان اوین اقدام به خودکشى کرد که با کمک هم‌بندیان از مرگ نجات پیدا کرد.

گوناز تی وی

E.H

اخبار منتخب

Most Read