آخرین خبرها

دانش آموزان عرب اهوازی از فرط سرما می لرزند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
دانش آموزان عرب اهوازی از فرط سرما می لرزند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: منطقه نفت خیز اهواز که تحت استعمار و استثمار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، با مدارسی دارای کمترین امکانات می باشد و دولت هم به درخواست آنها مبنی بر تجهیز مدارس این منطقه توجه نمی کند.

به گزارش گوناز تی وی، دانش آموزان این منطقه در زمستان از سرما می لرزند و در تابستان هم از داشتن کولر با گرمای بالای 40 درجه محروم هستند.

پیروز نامی عضو کانون صنفی معلمان استان خوزستان، طی گفتگویی که با سایت خبری ایلنا انجام داده گفته است: در منطقه 4 اهواز که در واقع یکی از بهترین مناطق این  استان محسوب می‌شود؛ تدریس می‌کنم، اما این مدرسه کمترین امکانات را هم ندارد؛ به‌طور مثال به دلیل این که همه بر این باور هستند؛ استان خوزستان، استان گرمی است در مدارس استان بخاری وجود ندارد، اما به دلیل این که اینجا یک جلگه محسوب می‌شود، در فصل زمستان هوا سرد و مه‌آلود می‌شود و با وجود این که خوزستان منبع گاز است و استانی نفت خیز، مدارس اینجا حتی گاز کشی هم نشده است!

وی با اشاره به اینکه حتی مدارس دارای آب گرم هم نیستند و از داشتن کولر گازی در گرمای بالای 40 درجه محروم هستند، گفت: اگر پنکه و کولر هم داشته باشند، اغلب مشکل دارند. از طرفی میز و صندلی‌هایی که برای معلمان استفاده شده، اغلب شکسته هستند که در شان معلمان نیست و ما بارها نسبت به این موارد معترض شدیم.

نامی یادآور شد: به یاد دارم که سال گذشته اداره برق، برقی یک از هنرستان را به دلیل بدهی 3 میلیون تومانی قطع کرد و تا زمانی که دو میلیون تومان آن را به واسطه خیرین پرداخت نکردند، برق مدرسه وصل نشد.

وی همچنین از نا امنی مدارس در مسجد سلیمان، سوسنگرد، حمیدیه و روستاهای اطراف ایذه سخن گفته و اعلام کرده که اتاقک هایی که در آن معلمان تدریس می‌کنند؛ ناایمن هستند و به محض آمدن زلزله و یا بارندگی شدید خسارت جانی و مالی در پی خواهند داشت.

عضو کانون صنفی معلمان با بیان این مطلب که بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم با وجود وعده و وعیدهایی که در خصوص بهتر شدن شرایط به خصوص در مناطق محروم داده شد، اما اتفاق ویژه خاصی را شاهد  نبودیم، تصریح کرد: از سوی دیگر چند سالی است که سرانه مدارس به طور کل قطع شده و پرداخت نمی‌شود. سالی 1 میلیون و 500 هزار تومان برای هر مدرسه به منظور خرج‌های جانبی پرداخت می‌شود که این اعتبارات چند سالی است که قطع شده است.

ولایت عربستان که در ادبیات دولت جمهوری اسلامی ایران از آن به عنوان استان خوزستان نام برده می شود، در جنوب غربی منطقه جغرافیایی موسوم به ایران واقع است و ساکنان آن منطقه عمدتا از لحاظ هویتی عرب هستند. سیاست های استعمار گرانه دولت ایران باعث شده که این منطقه به محروم ترین منطقه در کشور تبدیل شود. این منطقه حاوی منابع سرشار از نفت و گاز می باشد که اکثر در آمد حاصل از فروش این منابع در مناطق فارس نشین مصرف می شود. اقتصاد دولت ایران به درآمد حاصل از فروش نفت خام وابسته است.

گوناز تی وی

E.H

اخبار منتخب

Most Read