آخرین خبرها

بیش از 65 درصد زندانیان آزربایجان شرقی مربوط به مواد مخدر هستند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
بیش از 65 درصد زندانیان آزربایجان شرقی مربوط به مواد مخدر هستند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: بیش از 65 درصد زندانیان آزربایجان شرقی در ارتباط با جرایم مواد مخدر هستند. نزدیک به 20 هزار معتاد در 10 ماهه نخست در این استان جمع آوری شده است.

به گزارش گوناز تی وی، محمد علی نصرتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آزربایجان شرقی در همایش سازمان های مردم نهاد ادعا کرده است که 20 هزار معتاد به مواد مخدر در 10 ماه نخست در سطح استان جمع آوری شده و این افراد با غربال گری، در مرکز ماده 16 و 15 نگهداری می شوند.

نصرتی معضل مواد مخدر را در آزربایجان شرقی را به دشمن فرضی نسبت داد. در حالیکه سازمان ها و نهادهای امنیتی و نظامی دولت جمهوری اسلامی ایران مواد مخدر را در جامعه پخش می کنند و از این طریق با ایجاد بحران اجتماعی سعی می کنند مردم جامعه را از توسعه فکری باز دارند.

فقر و بیکاری عوامل اصلی گرایش جوانان آزربایجان جنوبی به استفاده از مواد مخدر می باشند. نداشتن تفریح سالم و محدودیت های دولتی برای آن، محدودیت های جنسی و ایجاد موانع بر روابط سالم بین جوانان توسط ارگان های امنیتی و نیروهای خودسر از دلایلی هستند که گرایش به مصرف مواد مخدر در بین افراد جامعه  بویژه جوانان را افزایش داده است.

وی اعتراف کرد که دولت ایران در مورد مبارزه با مواد مخدر کم کاری کرده و وعده داد که این مسئله را جبران خواهد کرد.

نصرتی همچنین در مورد زندانیان گفت: 65 درصد زندانیان آزربایجان شرقی مربوط به مواد مخدر است.

مواد مخدر در زندان های آزربایجان جنوبی بیداد می کند، زندانیانی که به مرخصی اعزام می شوند با همکاری افسران زندان و زندانبانان مواد مخدر را در بین زندانیان پخش می کنند و سود حاصل از فروش مواد مخدر بین مسئولان زندان و فروشندگان زندانی تقسیم می شود.

گوناز تی وی

E.H

اخبار منتخب

Most Read