آخرین خبرها

سیب مراغه در سردخانه‌ها انباشته شده است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
سیب مراغه در سردخانه‌ها انباشته شده است

Gunaz.tv

گوناز تی وی: پایین بودن قیمت‌ها و نبود خریدار باعث شده است که حدود هشتاد هزار تن سیب که تقریبا نیمی از کل سیب تولید شده در مراغه را شامل میشود، در سردخانه‌های مراغه انباشته شود.

به گزارش گوناز تی وی، کل سیب تولیدی امسال شهرستان مراغه در استان آزربایجان شرقی حدود 160 هزار تن بوده است که از این مقدار 80 هزار تن آن در سردخانه‌ها انباشته شده است.

محمد نریمانی، مدیر جهاد کشاورزی مراغه در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای ایران میزان سیب ذخیره شده در سردخانه های این شهرستان را حدود 80 هزار تن اعلام کرد .

به گفته وی، مراغه در تولید سیب درختی در استان رتبه نخست را دارد و پایین بودن قیمت این محصول امسال موجب متضرر باغداران این شهرستان شده است .

به نوشته خبرگزاری صدا و سیمای ایران، به علت پایین بودن قیمت سیب، باغداران مراغه‌ای مجبورند هر کیلوگرم سیب را به یک هزار و 500 تا یک هزار و 700 تومان به فروش برسانند .

نبود صادرات ، صنایع تبدیلی و بسته بندی سیب از عوامل مهم متضرر شدن باغداران در مواقع پایین آمدن قیمت این محصول است .

مراغه با داشتن 10 هزار هکتارباغ سیب قطب نخست تولید این محصول در آزربایجان شرقی است و تداوم افت قیمت این محصول عامل از بین رفتن باغهای این شهرستان در سالهای آینده خواهد شد .

مدیر جهاد کشاورزی مراغه اعلام کرده است، توسعه صنایع تبدیلی و اعطای مشوق های صادراتی و تسهیلات کم بهره به صادر کنندگان می تواند جلوی خسارت به باغداران را بگیرد .

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read