آخرین خبرها

آزربایجان: شرکت نفت خصوصی سازی نمی شود

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
آزربایجان: شرکت نفت خصوصی سازی نمی شود

Gunaz.tv
 گوناز تی وی: رئیس جمهور آزربایجان شمالی تأکید کرد که "سوکار"SOCAR  شرکت دولتی نفت این کشور به هیچ وجه به بخش خصوصی واگذار نخواهد شد.

به گزارش گوناز تی وی، الهام علیف، رئیس جمهور آزربایجان شمالی در مصاحبه با خبرگزاری ریو نووستی، اعلام کرد که "سوکار"SOCAR  شرکت دولتی نفت این کشور به هیچ وجه به بخش خصوصی واگذار نخواهد شد.

علیف با بیان اینکه کم شدن جهانی قیمت نفت نمی تواند باعث خصوصی شدن شرکت دولتی نفت این کشور شود، افزود:" شرکت دولتی نفت آزربایجان یک دارایی استراتژیک دولت است و به همین دلیل نمی تواند درباره خصوصی سازی این شرکت، حرفی به میان آید".

وی درباره سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا روسیه می تواند در بخش های خصوصی آزربایجان سرمایه گذاری کند؟ جواب داد:" روسیه دوست نزدیک آزربایجان است. اگر بخواهند، خوشحال می شویم اما فعلا دراین باره صحبتی صورت نگرفته است".

گفتنی است پس از سقوط چشمگیر جهانی قیمت نفت، دولت آزربایجان طرح جدیدی را برای بهبود اقتصاد این کشور آماده کرده است.

دولت آزربایجان تصمیم گرفته تا از وابستگی دولت به نفت را کاهش دهد و برخی بخش های دولتی را در این راستا خصوصی سازی خواهد کرد.

گوناز تی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read