آخرین خبرها

اعتراف دولت ایران به دشمنی با اینترنت

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
اعتراف دولت ایران به دشمنی با اینترنت

Gunaz.tv

گوناز تی وی: تا کنون میلیون ها وب سایت توسط سازمان های وابسته به دولت ایران فیلتر شده است. دولت ایران گردش آزاد اطلاعات در فضای مجازی را تهدیدی علیه موجودیت خود قلمداد می کند.

به گزارش گوناز تی وی، هر ساله دولت ایران بر اساس برآورد سازمان های فعال در زمینه حقوق بشر جز دولت هایی است که محدودیت شدیدی بر اینترنت و کاربران آن اعمال می کند و به عنوان دشمن اینترنت شناخته می شود.

سید سعید عاملی عضو شورای عالی مجازی طی سخنانی اعتراف کرده که براساس نظرسنجی‌ها 67 درصد افراد از فیلترشکن استفاده می‌کنند و  ودر این زمینه گفته است که سرمایه ما برای تغییر اجتماعی، معرفت، شناخت و انگیزه است و مهارت‌های ما در محیط اینترنتی بسیار پایین است.

فیلتر شکن در جاهایی کاربرد دارد که در آنجا اعمال محدویت شدیدی بر اینترنت نظیر فیلترینگ از طرف دولت ها اعمال می شود. ایران هم جز کشورهایی است که دولت آن فیلترینگ وب سایت ها ی مخالف دولت و شبکه های اجتماعی را جز سیاست های و برنامه های اصلی خود در دستور کار خود قرار داده است. از جملهٔ نهادهای مهم دخیل در فیلترینگ می‌توان به شورای عالی فضای مجازی، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، ارتش سایبری جمهوری اسلامی ایران و پلیس فتا اشاره کرد که همه تحت کنترل نهاد رهبری می باشند.

 آخرین بر آوردی که شده است در ایران بیش از 22 میلیون نفر از اپلیکیشن ارتباطی تلگرام استفاده می کنند. حدود 15 میلیون نفر هم از اینستاگرام و فیس بوک استفاده می کنند که در ایران فیلتر هستند.

در سال 2014 سازمان گزارشگران بدون مرز سه نهاد سپاه پاسداران، شورای عالی فضای مجازی و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در ایران را دشمنان اصلی اینترنت اعلام کرد.

گوناز تی وی

E.H

 

اخبار منتخب

Most Read