آخرین خبرها

مرگ 35 سرباز ارمنی در خط جبهه آزربایجان

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
مرگ 35 سرباز ارمنی در خط جبهه آزربایجان

Gunaz.tv

گوناز تی وی: وزارت دفاع ارمنستان میزان تلفات جانی نیروهای مسلح ارمنی در درگیری با نیروهای آزربایجان شمالی در خط جبهه را اعلام کرده است.  

به گزارش گوناز تی وی، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده است که 35 نفر از نیروهای ارمنستان در درگیری با نیروهای ارتش آزربایجان شمالی در سال 2015 کشته شده‌اند.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه خود اعلام کرده است که سربازان کشته شده ارمنی با شعار "جنگ ناتمام و سربازان مُرده" در خاطره‌ها میمانند.

شایان ذکر است که مناقشه قره باغ بين دو کشور آزربایجان و ارمنستان در قفقاز جنوبي از سال 1988 آغاز شد. زماني که ارمنستان در مورد بخشي از خاک آزربايجان ادعای مالکيت کرد. بر اين اساس سال 1992 نيروهاي مسلح ارمنستان با حمایت های گسترده روسیه و ایران 20 درصد از اراضی آزربايجان يعني منطقه کوهستاني قره باغ و هفت منطقه اطراف آن را اشغال کردند. در نهايت دو کشور در سال 1994 با حضور رؤساي مشترک روسيه، فرانسه و ايالات متحده پس از مذاکرات صلح قرارداد آتش بس را به امضا رساندند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read