آخرین خبرها

باز گشت سفیر ایران از امارات در پی کاهش روابط دو کشور

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
باز گشت سفیر ایران از امارات در پی کاهش روابط دو کشور

Gunaz.tv

گوناز تی وی: سفیر ایران در امارات متحده عربی در پی کاهش روابط دو کشور به تهران باز گشته است.

به گزارش گوناز تی وی، خبرگزاری های نزدیک به حکومت ایران از بازگشت محمد ریاض فیاض از ابوظبی به تهران در صبح امروز شنبه 19 دی ماه 1394 شمسی خبر دادند.

با اینکه دولت ایران ادعا می کند که به تصمیم وزارت خارجه ایران این کار صورت گرفته ولی منابع مستقل اعلام کرده اند که این کار به دستور دولت امارات صورت گرفته است که دولت ایران بایستی تعداد دیپلمات هایش را در این کشور کاهش دهد.

کاهش روابط ایران و امارات در پی حمله بسیجیان و عوامل دولتی ایران به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی صورت گرفته که امارات متحده عربی در اعتراض به آن و حمایت از عربستان تصمیم به کاهش روابط دو کشور گرفت.

بر اساس گزارشات رسیده همچنین در راستای سطح کاهش روابط بین این دو کشور تعداد دیپلمات‌های ایرانی حاضر در دوبی و ابوظبی به 15 نفر کاهش پیدا کرده است و قرار شده 8 نفر در سرکنسولگری دوبی و 7 نفر در سفارت ایران در ابوظبی به فعالیت خود در این کشور عربی ادامه دهند، اسامی این افراد به وزارت خارجه امارات ارائه شده است.

کشور امارات در روز دوشنبه هفته گذشته در راستای حمایت از عربستان سعودی ضمن احضار سفیر ایران به وزارت خارجه این کشور و ارائه یادداشتی اعتراض‌آمیز به وی به خاطر حملات صورت گرفته به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد، سفیر خود از تهران را نیز فراخواند.

گوناز تی وی

E.H

اخبار منتخب

Most Read