آخرین خبرها

وزارت خارجه ایران: جنگنده‌های عربستان به سفارت ایران در یمن حمله کردند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
وزارت خارجه ایران: جنگنده‌های عربستان به سفارت ایران در یمن حمله کردند

Gunaz.tv

گوناز تی وی:  سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده است که سفارت ایران در صنعای یمن از سوی هواپیماهای عربستان مورد حمله قرار گرفته است.

به گزارش گوناز تی وی، حسین جابری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده است که "حمله موشکی هواپیماهای عربستان به سفارت جمهوری اسلامی ایران موجب وارد شدن خسارت هایی به ساختمان سفارت و زخمی شدن تعدادی از نیروهای حفاظت نمایندگی شده است".

در حالی که هنوز عربستان پاسخی در خصوص این ادعای جمهوری اسلامی ایران ارائه نکرده است، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله را محکوم هم کرده است.

حسین جابری انصاری با تاکید بر ادعای خود اظهار داشت:"این اقدام آگاهانه و عامدانه دولت عربستان نقض همه کنوانسیون ها و قواعد حقوقی بین المللی در زمینه حفاظت از امنیت و مصونیت اماکن دیپلماتیک در همه وضعیت ها بوده و مسئولیت این اقدام و همچنین جبران خسارت های وارده به ساختمان و جراحات وارده به تعدادی از کارکنان سفارت برعهده دولت عربستان است". وی ادامه داد:"بدیهی است جمهوری اسلامی ایران حق خود برای پی گیری این موضوع را محفوظ می دارد".

هنوز مقامات رسمی عربستان در خصوص این ادعای ایران اظهار نظری نکرده‌اند و هیچ منبع معتبر بین المللی دیگر نیز از اصالت ادعای ایران را تایید نکرده است.

گوناز تی وی

H.M

 

اخبار منتخب

Most Read