آخرین خبرها

جمهوری جیبوتی روابط خود با ایران را قطع کرد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
جمهوری جیبوتی روابط خود با ایران را قطع کرد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: کشورهای عربی در ادامه بحران میان ایران و عربستان، در حمایت از عربستان روابط دیپلماتیک خود با ایران را یکی پس از دیگری قطع میکنند و این‌بار جمهوری جیبوتی نیز روابط خود را با ایران قطع کرد.

به گزارش گوناز تی وی به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه جیبوتی اعلام کرده است که این کشور در حمایت از عربستان، روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را قطع کرده است.

همچنین منابع بین المللی ساعتی پیش اعلام کرده‌اند که کشور اردن نیز سفیر خود را از ایران فرا خوانده است.

پیش از جیبوتی نیز عربستان سعودی، سودان و بحرین نیز روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع کرده‌اند و امارات نیز روابطش با ایران را به سطح کاردار کاهش داده است.

ساعاتی قبل، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری تورکیه در یک سخنرانی به شدت از تحرکات ایران در قبال اعدام شیخ نمر انتقاد کرده و حمله به سفارت عربستان در ایران را به شدت محکوم کرده بود.

به دنبال اعدام شیخ نمر، روحانی سعودی طرفدار ایران، در ایران اعتراض‌هایی از طرف عوامل حکومتی در مقابل سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد صورت گرفت که در نهایت مهاجمان با ورود به سفارت بخشی از آن را به آتش کشیدند. به دنبال این تحرکات، واکنش‌های شدید عربستان و متحدان این کشور بر علیه ایران آغاز گردیده است.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read