آخرین خبرها

دادگاه ۱۱ نفر از فعالین ملی ـ مدنی آزربایجان امروز در اردبیل برگزار شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
دادگاه ۱۱ نفر از فعالین ملی ـ مدنی آزربایجان امروز در اردبیل برگزار شد

Gunaz.tv
 گوناز تی وی: امروز ۱۱ نفر از فعالین ملی ـ مدنی آزربایجان در دادگاه شعبه اردبیل حضور یافته و به آخرین دفاع خود در برابر اتهام وارده مبنی بر تجمع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی پرداختند.

بنا به خبر رسیده به گوناز تی وی، جلسه دادگاه ۱۱ نفر از فعالین ملی ـ مدنی آزربایجان امروز مورخه ۹۴.۱۰.۷ به ریاست خدادادی معاون دادستان در پیش گیری از جرائم اجتماعی اردبیل برگزار گردید.

فعالین مدنی آزربایجان به دفاع از حقوق ملی ـ مدنی ملت خویش پرداخته و بیان داشتند که این فعالین هویت طلب آزربایجانی نیستند که باید محاکمه شوند بلکه باید عواملی که چندین سال متمادی به صورت سیستماتیک هر ازگاهی در رسانه ها و مطبوعات به ملت شریف و غیور آزربایجان وفرهنگ غنی این ملت توهین و اهانت میکنند در دادگاه حاضر شده و جوابگو باشند.

فعالین ملی ـ مدنی اتهام وارده را رد کرده و خواستار قضاوت منصفانه و عدالت محور قاضی شدند.

آقای خدادادی هم در پایان ضمن محکوم کردن توهین ها علیه ملت آزربایجان وهر ملتی دیگر از انتقال پرونده در آینده به شعبه اجرای احکام خبر دادند.

لازم به ذکر است که در جریان توهین شبکه دو سیما در برنامه روز جمعه فیتیله در ۱۸آبان در پی اعتراض ملت آزربایجان به نژادپرستی در ایران نزدیک به۷۰ نفر از فعالین ملی ـ مدنی همانند دیگر شهرهای آزربایجان در شهر اردبیل مورد بازداشت قرار گرفته و پس از یک ماه از زندان اردبیل به طور موقت در قبال وثیقه و کفالت آزاد گردیدند.

جلسه امروز دادگاه با حضور ۱۱تن از فعالین ملی ـ مدنی که طبق احضاریه ای که قبلا به آنها ابلاغ شده بود برگزار شد که اسامی آنها به شرح ذیل میباشد:

۱ـ رحیم غلامی

۲ـ علی خیرجو

۳ـ میثم جولانی

۴ـ علی واثقی

۵ توحید امیر امینی

۶ـ مرتضی پروین

۷ـ محسن محسن زاده

۸ـ سعید صادقی فر

۹ـ فرشید پیچکانلو

۱۰ـ مهرداد شهبازی

۱۱ـ بهروز شهبازی

گوناز تی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read