آخرین خبرها

مهدی دیهیمی به زندان قوشاچای منتقل شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
مهدی دیهیمی به زندان قوشاچای منتقل شد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: مهدی دیهیمی، فعال ملی-مدنی آزربایجان جنوبی که سوم آذرماه سال‌جاری بازداشت و به زندان مراغه انتقال یافته بود، به زندان قوشاچای(میاندواب) منتقل گردیده است.

به گزارش خبرنگار گوناز تی وی، مهدی دیهیمی فعال مدنی آزربایجان با تنظیم درخواست و ارسال آن به شورای اداری زندان مراغه خواستار انتقالش از زندان مراغه به زندان مرکزی قوشاچای شده بود که با درخواست این زندانی سیاسی موافقت به عمل آمده و شنبه 28 آذرماه به زندان قوشاچای انتقال داده شد.

سوم آذرماه سال‌جاری ﻣﻬﺪی ﺩﯾﻬیمی ﻓﻌﺎﻝ ﻫﻮﯾﺖ ﻃﻠﺐ ﺍﻫﻞ ﺷﻬﺮ ﭼﻬﺎﺭﺑﺮﺝ (ﺍﺯ ﺗﻮﺍﺑﻊ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ قوشاچای) ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﺣﻀﺎﺭ ﺑﻪ ﭘﺎﺳﮕﺎﻩ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﺷﻬﺮ ﭼﻬﺎﺭﺑﺮﺝ ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺬﺭﺍﻧﺪﻥ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺷﻬﺮ ﻣﺮﺍﻏﻪ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﺷﺪه بود.

ﺷﻌﺒﻪ ﺍﻭﻝ ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﻣﺮﺍﻏﻪ ﺑﻪ ﺭﯾﺎﺳﺖ ﻗﺎﺿﯽ ﺩﺍﻭﺭﻧﯿﺎ ﺍﯾﻦ ﻓﻌﺎﻝ ﺁزﺭﺑﺎﯾﺠﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺗﻬﺎﻡ "ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺗﺒﻠﯿﻐﯽ ﻋﻠﯿﻪ ﻧﻈﺎﻡ" ﺑﻪ یک ﺳﺎﻝ ﺣﺒﺲ ﺗﻌﺰﯾﺮﯼ ﻣﺤﮑﻮﻡ ﮐﺮﺩ .ﻗﺎﺿﯽ ﺩﺍﻭﺭﻧﯿﺎ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻨﺎﺩ "ﻣﺤﺘﻮﯾﺎﺕ ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ ﻭ ﮐﺸﻒ ﻓﻠﺶ ﺣﺎﻭﯼ ﻣﺤﺘﻮﯾﺎﺕ ﻗﻮﻡ ﮔﺮﺍﯾﯽ" ﺍﺯ ﻣﻬﺪﯼ ﺩیهیمی، ﻭﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺗﺒﻠﯿﻐﯽ ﻋﻠﯿﻪ ﻧﻈﺎﻡ ﻣﺤﮑﻮﻡ ﮐﺮﺩ و ﺍﯾﻦ ﺣﮑﻢ ﺩﺭ ﺷﻌﺒﻪ 8 ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ ﺗﺠﺪﯾﺪ ﻧﻈﺮ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺁزﺭﺑﺎﯾﺠﺎﻥ ﺷﺮﻗﯽ ﻋﯿﻨﺎ ﺗﺎﯾﯿﺪ گردید.

این فعال ملی-مدنی آزربایجان جنوبی پیشتر نیز در اعتراضات شهریور سال 1390 در خصوص دریاچه اورمیه بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام "تبلیغ علیه نظام" و "فعالیت به نفع گروه‌های مخالف نظام" به پنج ماه حبس محکوم گردیده بود.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read