آخرین خبرها

مرگ یک شهروند تبریزی بر اثر گاز گرفتگی

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
مرگ یک شهروند تبریزی بر اثر گاز گرفتگی

Gunaz.tv

گوناز تی وی: یک مرد 37 ساله در آزربایجان جنوبی و شهر تبریز بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داد.

به گزارش گوناز تی وی، حسینقلی زاده، مسئول عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آزربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران گفت:" با اعلام این حادثه به مرکز فوریت های پزشکی تبریز، کاردان های اورژانس 115 به محل اعزام و در بررسی، مرگ مرد جوان را به علت مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن تائید کردند".

وی خاطرنشان کرد:" مسمومیت با منواکسید کربن می تواند طیف وسیعی از علایم را شامل شود که در بیماری های مختلفی دیده می شود".

وی اظهار کرد:" بسیاری از علایم آن شبیه به علایم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده اند".

حسینقلی زاده، علایم اولیه مسمومیت با گاز مونواکسید کربن را حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی برشمرد و ادامه داد:" چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علایمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند".

با فرا رسیدن فصول سرد، متاسفانه در هفته‌های اخیر گزارشات مربوط به گازگرفتی در آزربایجان جنوبی افزایش یافته است و امید است که اطلاع رسانی‌ها در خصوص این مسئله تاثیرگذار باشد تا اینگونه حوادث به حداقل برسد.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read