آخرین خبرها

انتحار میوه در دستان کشاورزان آزربایجان جنوبی

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 انتحار میوه در دستان کشاورزان آزربایجان جنوبی

Gunaz.tv

 

 گوناز تی وی: این روزها و در این ایام فصل سال برداشت میوه جات درآزربایجان جنوبی در باغات بهشت وارش به اوج خودش رسیده است اما بازار خریدو فروش حکایت از به ضایعات رفتن میوه جات در دستان کشاورزان را دارد.

  به گزارش گوناز تی وی، خریداران و دلالان بر خلاف کشاورزان، از شرایط موجود، بیشترین بهره برداری را کرده و هندوانه ها و دیگر محصولات کشاورزان را خرید می کنند. در این میان ارزانی بیش از حد هندوانه کشاورزان را  در مغان و اورمیه مجبور کرده است اصلا محصول خود را روانه بازار نکنند و در همان زمین خود، محصولات تولیدی را تلف کنند. همچنین در باغات میوه اهر، مشگین ،مراغه،اورمیه و دیگر مناطق آزربایجان جنوبی  جهت نبودن صنایع تکمیلی برای میوه جات این شهرستان ها بازار خرید ضایعات میوه رونق گرفته است در این میان کشاورزان محصول زحمت و تلاش خود را فقط با احتساب پول کارگری  به فروش میرسانند.

گفتنی ست در کنار زحمات نیرویی انسانی در امر کشاورزی چقدر منابع آبی در رسیدن این محصولات بکار برده میشود را هم  اگر در نظر بگیریم متوجه ظلم مضاعفی که از طرف مسئولان عاید کشاورزان میگردد خواهیم شد ضمنا علی رغم اینکه تنها باغات مغان  در آزربایجان جنوبی به تامین میوجات و احتیاجات خاورمیانه معروف است ولی  با اعمال سیاست تبعیض آمیز حکومت ایران مابین کشاورزان رفسنجان و مرکز ایران با کشاورزان آزربایجان جنوبی، آنچه  عاید کشاورزان آزربایجان جنوبی  شده است. غیر از حسرت خوردن بر وضیعت کشاورزان گیلانی و مرکز ایران چیزی دیگر نیست چرا که حکومت ایران در چنین شرایطی تسهیلات ویژه ای از جمله خرید تضمینی، اعطای وام و...در اختیار آنان قرار میدهد.

گوناز تی وی

H.K

 

اخبار منتخب

Most Read