آخرین خبرها

کشته شدن دو سرباز ارمنی در قره‌باغ اشغالی

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
کشته شدن دو سرباز ارمنی در قره‌باغ اشغالی

Gunaz.tv

گوناز تی وی: روز گذشته درگیری‌هایی در میان نیروهای ارتش آزربایجان و ارمنستان در خط جبهه قره‌باغ رخ داده است که طی آن دو سرباز ارتش ارمنستان کشته شده‌اند.   

به گزارش گوناز تی وی، وزارت دفاع ارمنستان با انتشار بیانیه‌ای تایید کرده است که دو سرباز این کشور درگیری های بوجود آمده در منطقه قره‌باغ کشته شده اند.

"مارات خاچاتاریان" و "آرمان استپانیان" دو سرباز ارمنی بوده‌اند که در درگیری با ارتش جمهوری آزربایجان مورد هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند.

روز گذشته، وزارت دفاع آزربایجان اعلام کرده بود که "نیروهای نظامی ارمنستان پس از آتش گشودن به مناطق مسکونی و غیرنظامیان آزربایجان ساکن در روستاهای مناطق  نقطه خط تماس، 20 روستا را در منطقه قره باغ اشغالی خالی از سکنه کرده‌اند".

وزارت دفاع آزربایجان با اعلام این خبر گفته است که، این اقدام ارمنی ها برای جلوگیری از جواب محکم ارتش آزربایجان صورت گرفته است.

گفتنی است در نتیجه جنگ قره‌باغ که همزمان با فروپاشی شوروی درگرفت، نیروهای ارمنی با حمایت روسیه و ایران بیست درصد از خاک آزربایجان را اشغال نمودند. ارمنستان تاکنون به بیانیه های سازمان ملل مبنی بر پایان اشغال خاک آزربایجان وقعی ننهاده است. آزربایجان در سال های اخیر خود را آماده نبردی کامل در برابر اشغال گران کرده است، اما جامعه جهانی اصرار دارد این کشور مناقشه قره‌باغ را از راه های غیر نظامی پیش ببرد.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read