آخرین خبرها

ورود 168 هزار گردشگر از جمهوری آزربایجان به اردبیل

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
ورود 168 هزار گردشگر از جمهوری آزربایجان به اردبیل

Gunaz.tv

گوناز تی وی: روابط در میان مردم آزربایجان شمالی و آزربایجان جنوبی در حال گسترش است و سفرهای توریستی، تجاری و... در میان مردم دو سوی رود آراز(ارس) افزایش قابل ملاحضه‌ای داشته است.

به گزارش گوناز تی وی به نقل از گزارش خبرگزاری صدا و سیمای ایران، امسال بیش از 168 هزار گردشگر از جمهوری آزربایجان به استان اردبیل وارد شده اند. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان این مطلب در نشست با اصحاب رسانه گفت:" این گردشگران آزربایجانی در 5 ماه گذشته از طریق پایانه مرزی بیله سوار وارد استان اردبیل شده اند". تقی زاده در مورد آمارهای اقامتی استان اردبیل در پنج ماهه نخست امسال افزود:" در این مدت، 240 هزار نفر روز مسافر در مدارس و 720 هزار نفر روز در مراکز اقامتی استیجاری استان اقامت داشته اند". وی با بیان اینکه ارزیابی آمار ورودی گردشگران و مسافران به استان اردبیل در سال های گذشته از طریق دستگاه های ترددشمار اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل انجام می شد که به دلیل دقیق نبودن آمارها قابل اتکاء نبود، گفت:" از امسال آمار گردشگران ورودی برحسب اقامت مسافران در مراکز اقامتی و اقامتگاه های رسمی محاسبه می شود". لازم به ذکر است که سفرهای مردم استان های مختلف آزربایجان جنوبی به جمهوری آزربایجان(شمالی) نیز افزایش قابل ملاحضه‌ای داشته است.

گوناز تی وی

H.M

 

اخبار منتخب

Most Read