آخرین خبرها

سه شهروند بهایی در استان گلستان محاکمه شدند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
سه شهروند بهایی در استان گلستان محاکمه شدند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: فشارهای دولت جمهوری اسلامی ایران همچنان همانند سابق بر علیه شهروندان بهایی ادامه دارد و تغییری در رفتار دولت با این شهروندان سال‌هاست که دیده نمیشود. اخیرا سه شهروند بهایی که متهم به "تبلیغ علیه نظام" بوده اند، محاکمه شده‌اند.

به گزارش گوناز تی وی، جلسه دادگاه سه شهروند بهایی به اسامی روفیا پاکزادان، سودابه مهدی نژاد و نازی تحقیقی به ریاست قاضی قنبری و به اتهام "تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران" برگزار شد.

در جلسه دادگاه این شهروند بهایی که در مهرماه سال 1394 بازداشت شده بودند، نماینده دادستان برای مدت کوتاهی حضور داشته است.

هرانا در خصوص وضعیت شهروندان بهایی در استان گلستان می نویسد که "طی چند ماه گذشته بیش از 15 شهروند بهایی در استان گلستان در گروه های جند نفره محاکمه شده اند".

بهاییان در شهرهای مختلف ایران مورد فشار نیروهای دولت جمهوری اسلامی ایران هستند اما آنان در مناطق فارس نشین تحت فشارهای اجتماعی و مردمی نیز قرار می‌گیرند.

تخریب قبرستان‌ها و خاک‌سپاری بهائیان نیز در ایران همواره یکی از مناقشات حکومت با این اقلیت بوده است. در شهرهایی هم‌چون تهران، اصفهان، یزد، سمنان، مشهد، و شیراز قبرستان‌های بهاییان تخریب و در محل آن ساختمان سازی صورت گرفته است. با این وجود بهائیان برای خاک‌سپاری متوفیان خود روی به بیابان‌های اطراف شهرهای محل سکونت خود آورده‌اند که در مرحله بعد نیز این قبرستان‌ها مورد حمله قرار گرفته و تخریب شدند. این در حالی بوده که بهاییان زمین‌های قبرستان خود را به صورت قانونی خریداری و آماده سازی و درخت کاری کرده‌اند.

با بالا گرفتن اعتراضات این جامعه و بازتاب‌های بین‌المللی آن، اخیرا مقامات جمهوری اسلامی ایران برای حل این مشکل راه حلی را پیشنهاد کرده و آن را به اجرا گذارده‌اند. براساس این طرح، بهائیان هر استان تنها می‌توانند در یک شهر آن استان که مشخص شده، اجساد مردگان خود را دفن کنند.

گوناز تی وی

H.M

 

اخبار منتخب

Most Read