آخرین خبرها

اقرار و تکرار مجدد مسئولان زنجانی: محصولات معادن زنجان به صورت خام روانه ی مناطق مرکزی ایران میشود

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
اقرار و تکرار مجدد مسئولان زنجانی: محصولات معادن زنجان به صورت خام روانه ی مناطق مرکزی ایران میشود

Gunaz.tv
 

گوناز تی وی: در استان زنجان  حدود 200 معدن به صورت خام استحصال و به مناطق مرکزی ایران برده میشود.

به گزارش گوناز تی وی،  نوری از مسئولان صنعت و معدن در زنجان اظهار کرد:" صنعت سنگ ساختمانی گرانیت زنجان با کمبود کارخانه‌‌های فرآوری و نبود محل مصرف کافی در داخل استان مواجه است و به سبب نبود زیرساخت‌های کافی در استان، این سنگ‌ها بصورت لاشه و خام، از استان خارج و ارزش افزوده کمتری عاید معدنکاران می‌شود."

 این مسئول با بیان اینکه 47 معدن گرانیت از حدود 200 معدن فعال استان زنجان فعال هستند، افزود: با وجود میلیون‌ها تن ذخیره سنگ‌های تزئینی، سهولت در استخراج، تنوع رنگ و کیفیت مطلوب از مزایای سرمایه‌گذاری دراین بخش است که می‌تواند اشتغال و تولید را در این منطقه بیش از بیش رونق دهد.

لازم به ذکر است که مسئولان زنجان به دفعات زیادی از صدور محصولات خام معادن زنجان به کرمان و اصفهان اقرار کرده اند. همچنین ایالت زنجان با توجه به همین داشته ها و معادن غنی در میان فعالین ملی و مدنی آزربایجان جنوبی به "قیزیل آزربایجان" معروف است با توجه به سیاست استثماری حکومت ایران از ایالت های فقیر میباشد.

گوناز تی وی

 H.K

 

اخبار منتخب

Most Read