آخرین خبرها

بی بی سی فارسی در آستانه ی بازیهای المپیک اروپایی باکو آستین ها را بالا زد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
بی بی سی فارسی در آستانه ی بازیهای المپیک اروپایی باکو آستین ها را بالا زد

Gunaz.tv

بی بی سی فارسی در آستانه ی بازیهای المپیک اروپایی باکو آستین ها را بالا زد

گوناز تی وی : بی بی سی فارسی به تورک ستیزی های خود ادامه می دهد

به گزارش گوناز تی وی بی بی سی فارسی در آستانه ی بازیهای المپیک اروپایی باکو آستین های خود را بالا زده است. این شبکه ی خبرگزاری که در انتشار اخبار مغرضانه در مورد کشورهای تورک و ملت تورک آزربایجان جنوبی سایقه ی بلند بالایی دارد اینبار نیز خبر آغاز بازیهای المپیک اروپایی باکو 2015 را با "بسم الهی به سبک وزارت اطلاعات و خبرگزاری های جمهوری اسلامی" آغاز کرد طوری که گویا در این کشورهای تورک حتی یک مورد هم اتفاق زیبایی که مورد پذیرش ایرانیانی که کشورشان در دموکراسی و حقوق بشر زبانزد است باشد به وقوع نمی پیوندد.

 

این سایت در خبری تحت عنوان "جمهوری آذربایجان مانع ورود شماری از خبرنگاران و فعالان حقوق بشر خارجی شد" خبر برگزاری مسابقات بازیهای المپیک اروپایی را در اعلام کرده است و در مورد نقض حقوق بشر در این کشور تورک خبر داده است که به احتمال زیاد این اولین بخش "عملیات روانی" این سایت در مورد بازیهای المپیک اروپایی است.

البته مساله این نیست که چرا در مورد نقض حقوق بشر در این کشور خبر رسانی می کند بلکه مساله دقیقا این است که چرا در مورد تورکان بویژه آزربایجان شمالی در مورد هر چیزی که منفی است خبررسانی می کند؟ آیا این یک عملیات روانی نیست؟ آیا این سایت نمی توانست در خبری از برگزاری مسابقات المپیک اروپایی و هیجان توریست ها ، سرمایه گزاری در کشور آزربایجان شمالی و توسعه ی روز افزون آن و فرهنگ مردمش خبر دهد و سپس در خبری جداگانه به وضعیت حقوق بشر در این کشور بپردازد؟

از سوی دیگر چرا کشورهای ارمنستان و گرجستان به صورت "جمهوری ارمنستان و جمهوری گرجستان" نامیده نمی شوند و تنها در مورد آزربایجان شمالی اصطلاح "جمهوری آزربایجان" به کار برده می شود؟  آیا جز اینست که برای بار روانی آن انجام می شود؟ گویا جمهوری آزربایجان جای دیگری و چیز دیگری است و یک کشور نیست که آنرا بدون اما و اگر به صورت خالی مانند سایر کشورهای جهان نام ببریم. بی شک دلیل این شیوه ی این سایت و نظایر آن برای عدم ایجاد تطابق ذهنی در مورد کشور بودن آنست تا به صورت یک چیز خودمختار به نظر برسد!

آیا مخاطبان این سایت می توانند حتی یک مورد خبر مثبت در مورد آزربایجان شمالی در سایت بی بی سی را نشان بدهند؟ کشوری که همه ی آمار بانک جهانی و صندوق بین المللی از بالاتر بودن وضعیت اقتصادی آن خبر می دهد ، سطح سواد در این کشور بالای 99% است ، موسیقی و هنرهای برجسته در آن بسیار توسعه یافته اند و مردم آن بر عکس مردم ایران روحیه ی نژادگرایی ندارند.

اما چرا؟

آیا دلایلی مانند وجود افرادی ارمنی تبار لارا پطروسیان ، مانقوردی مانند مهدی پرپنچی ، کردگرایی مانند مهرداد فرهمند و آریا گرایی مانند صادق صبا می تواند در مورد ماهیت این خبرگزاری مغرض پیسفرض هایی در اختیار ما بگزارد؟

گوناز تی وی

MA

 

 

اخبار منتخب

Most Read