آخرین خبرها

اپل مدیران زن را به روی استیج آورد/ نوید حضور فعال‌تر زنان در عرصه فناوری

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
اپل مدیران زن را به روی استیج آورد/ نوید حضور فعال‌تر زنان در عرصه فناوری

Gunaz.tv

شب گذشته 2 تن از مدیران زن اپل در کنفرانس توسعه دهندگان اپل (WWDC 2015)اقدام به معرفی سرویس‌های این شرکت کردند که در نوع خود اقدام جدیدی محسوب می‌شود و نوید حضور فعال‌تر زنان را در عرصه فناوری می‌دهد.

شاید در نگاه اول حضور زنان در کنفرانس اپل چندان نکته مهمی به نظر نرسد ولی واقعیت این است که این امر بسیار مهم است. دیشب جنیفر بایلی که سابقه  10 سال کار در اپل را دارد و جانشین مدیر اپل پِی است توضیحاتی در زمینه تغییرات ایجاد شده در سیستم پرداخت این شرکت ارائه کرد.

اما واقعا چرا این موضوع مهم است؟ طبق آمار شرکت اپل، 30 درصد از 98000 نیروی انسانی اپل را خانم‌ها تشکیل می‌دهند ولی از سال 2007 تاکنون فقط 3 زن در مراسم نطق اصلی WWDC حضور داشته‌اند. شاید اپل هزاران کارمند زن داشته باشد ولی این که 2 تن از آن‌ها را روی سن نطق اصلی ببینیم امری بدیعی محسوب می‌شود.

منبع: The Verge

گوناز تی وی

H.M

 

اخبار منتخب

Most Read