آخرین خبرها

بازداشت سه فعال مدنی آزربایجانی در اورمیه

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
بازداشت سه فعال مدنی آزربایجانی در اورمیه

Gunaz.tv

گوناز تی وی: موج جدیدی از بازداشت ها در غرب آزربایجان و شهر اورمیه بر علیه فعالین ملی-مدنی آزربایجانی آغاز شده است.

به گزارش گوناز تی وی، سینا حسنی، علی عزیزی و عطا کریمی در روزهای 16 و 17 خردادماه از سوی نیروهای امنیتی-اطلاعاتی ایران در اورمیه بازداشت شده اند.

در خصوص دلایل بازداشت و محل انتقال این فعالین ملی-مدنی آزربایجانی همچنان اطلاعاتی در دست نمی باشد.

سینا حسنی و علی عزیزی از فعالین جوان آزربایجانی ساکن اورمیه می باشند که هردو متولد سال 1375 هستند.

سینا حسنی پیشتر نیز در 7 تیر 1392 به همراه 35 فعال دیگر در حین حرکت به سوی دامنه کوه سهند برای بزرگداشت مراسم روز جهانی منع شکنجه دستگیر شده بود.

عطا کریمی نیز در 24 مهر سال گذشته در تظاهرات ضدتروریستی مردم اورمیه بازداشت شده بود.وی پس از بازداشت و تفهیم اتهام (شرکت در تجمع غیر قانونی ) از سوی قاضی خدایاری رئیس شعبه بازپرسی 9 اورمیه با تعیین قرار وثیقه به زندان اورمیه منتقل شد و روز دوشنبه 5 آبان ماه با قرار وثیقه یک صد میلیون ریالی آزاد گردید.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read