آخرین خبرها

شرایط زندگی معلمان آزربایجان جنوبی بغرنج است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 شرایط زندگی معلمان آزربایجان جنوبی بغرنج است

Gunaz.tv

 گوناز تی وی: با توجه به سیاستهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران در منطقه، که ماحصل ان تحمیل تحریم های کمر شکن بر ملت میباشد اما در این میان شرایط بغرنج معلمان حکایت دیگری دارد بخصوص با در نظر گرفتن سیاست تبعیض امیز حکومت تهران که در سالیان گذشته در توسعه اقتصادی آزربایجان جنوبی پیشرفتی نبوده است.و به تبع ان بیکاری اعضای خانواده ی معلمان اسرار ناگفته و حزن انگیز انان میباشد. برای همین خبرنگار گوناز تی وی، به سراغ معلمان آزربایجان جنوبی رفته و حرف دل انان را منعکس کرده است. معلمی از خالخال:من بعد از عمری بازنشسته شده ام برای تهیه جهزیه دخترم تمام امیدم به 30 میلیون پاداش بازنشتگی بود الان 12 ماه است نداده اند چطور کارمند وزارتخانه ی نفت موقع بازنشستگی 200 میلیون یکجا دریافت میکند ولی نوبت که به معلمان میرسد بصورت قسط پرداخت میکنند. معلمی از سراب تابلوی تاکسی تلفنی را نشان میدهدومیگوید که بعد اتمام ساعت کلاس درس یک راست به تاکسی تلفنی میروم و تا پاسی از شب کار میکنم بعضا"دانش اموزی که درس میدهم مرا بعنوان راننده ی تاکسی تلفنی در جلوی خانه اش یافته ، اول باور نکرده ولی موقعی که دیده بخاطر زنگش امده ام از همدیگر خجالت کشیده ایم. معلمی از مرند نکته ای را بیان میکند که گویای همه چیز است:اول صبح که وارد کلاس میشوم فرق نمیکند دانش امو ان هم مثل من، به ساعت نگاه میکنند که کی زنگ اخر خواهد شد در کنار بدی وضیعت معیشتمان جو مدرسه هم خسته کننده است موقع امدن مثل این است وارد زندان میشویم چهره ای که در اول صبح بایدشاهد باشیم در زنگ اخر موقع رفتن به خانه در چهره عواملی اجرایی مدرسه میبینیم. گفتنیست به گزارش خبرنگارمان که به روش موردی به تمام مناطق اموزشی آزربایجان جنوبی مورد تحقیق قرار داده است بالاتفاق گویای موارد مذکور است.

گوناز تی وی

H.K

اخبار منتخب

Most Read