آخرین خبرها

دو برابر شدن تعداد بیماران مبتلا به ام‌اس در آزربایجان غربی

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
دو برابر شدن تعداد بیماران مبتلا به ام‌اس در آزربایجان غربی

Gunaz.tv

هم اکنون نزدیک 1700 بیمار ام اس در سامانه استان آزربایجان غربی ثبت شده است که این تعداد در 5 سال گذشته 2 برابر شده است.

به گزارش گوناز تی وی، بمناسبت روز جهانی ام اس و برای حمایت بیماران ام اس، در سالن اجتماعات مخابرات استان آزربایجان غربی با گردهمایی بیماران ام اس و برای حمایت از آنها توسط انجمن مردمی حمایت از این بیماران جشنی برگزار شد.

در حاشیه مراسم دکتر سیامک صفاری مسئول امور بیماران خاص در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آزربایجان غربی گفت :" هم اکنون نزدیک 1700 بیمار ام اس در سامانه ثبت شده است که این تعداد در 5 سال گذشته 2 برابر شده است".

آمارها نشان می دهد، بیماری ام اس در آزربایجان غربی بیشتر از مردان ، زنان را گرفتار می کند که معمولا به علت نداشتن دارایی و استقلال اقتصادی بیشتر از مردان نیازمند توجه و کمک های مالی برای درمان و ادامه زندگی هستند.

آزربایجان غربی به علت دارا بودن آب و هوای متمایل به سرد تعداد مبتلایان بیشتری به بیماری ام اس دارد . ضربه‌های شدید روحی، جسمی و ترس از طریق ایجاد اختلالات ایمنی باعث بروز این بیماری می‌شود. بیماری ام اس بین جوانان به خصوص در حدود سنی 18 تا 28 سال بیشتر از سایرین شیوع دارد و این بیماری بین سنین 10 تا 12 سال و 50 سال به بالا کمتر مشاهده می‌شود.

ام‌اس یکی از بیماری های نوظهور قرن حاضر و از شایع ترین بیماریهای سیستم اعصاب مرکزی مغز و نخاع است که براثر تخریب غلاف میلین ایجاد می شود.

گوناز تی وی

H.M

 

اخبار منتخب

Most Read