آخرین خبرها

اسدالله اسدی فعال مدنی آزربایجانی به مرخصی اعزام شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
اسدالله اسدی فعال مدنی آزربایجانی به مرخصی اعزام شد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: اسدالله اسدی، از فعالین ملی-مدنی آزربایجان جنوبی پس از گذراندن چند روز در انفرادی، به مرخصی اعزام شده است.

به گزارش گوناز تی وی، یکشنبه 10 خرداد 1394، اسدالله اسدی از فعالین ملی-مدنی آزربایجان جنوبی پس از تحمل 4 روز انفرادی به مرخصی اعزام شده است.

این فعال ملی-مدنی آزربایجانی که وضعیت جسمی مناسبی نیز ندارد به اتهام "نوهین به رهبری" و "ارتباط با بیگانگان" به 5 سال و 6 ماه حبس تعزیزی محکوم شده است.

گفتنی است اسدالله اسدی متولد 1341، ساکن تبریز، پزشک عمومی و بازنشسته آموزش و پرورش می‌باشد. وی در تاریخ 21 تیرماه 1389 به هنگام مراجعت به مطب خود در تبریز توسط نیروهای اداره اطلاعات تبریز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد، به گونه‌ای که خانواده وی طی چند هفته نخست هیچگونه اطلاعی از سرنوشت ایشان در دست نداشتند.

دکتر اسدی در مجموع 9 ماه بازداشت در انفرادی در تبریز، که سه ماه آن در سلول انفرادی و 2 ماه در بند عمومی اداره اطلاعات تبریز را گذرانده است.

وی سرانجام برای تکمیل بازجویی‌ها به تهران منتقل و به مدت 4 ماه در سلولهای انفرادی 209 و 240 وزارت اطلاعات در زندان اوین تحت شرایط بسیار نامساعد و نیز شدید‌ترین شکنجه‌های روحی، روانی و جسمانی قرار گرفت، که از جمله آن‌ها می‌توان به کشیدن اتوی داغ از روی پیراهن و سپس ریختن آب سرد و سپس تکرار چندباره این عمل و یا آویزان نمودن طولانی مدت از دست‌ها، اعدام مصنوعی و ضرب و شتم، بیدار نگه داشتن به مدت طولانی؛ اشاره داشت.

گوناز تی وی

H.M

 

 

اخبار منتخب

Most Read