آخرین خبرها

یونسی به دلیل کهولت سن بار دیگر ملت تورک آزربایجان را هدف خود قرار داد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
یونسی به دلیل کهولت سن بار دیگر ملت تورک آزربایجان را هدف خود قرار داد

Gunaz.tv
 گوناز تی وی: علی یونسی دستیار رئیس جمهوری جغرافیای موسوم به ایران در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی، همانند گذشته که ملت تورک و آزربایجان را تحقیر کرده بود، بار دیگر آزربایجان را مورد هدف خود قرار داد.

به گزارش گوناز تی وی، علی یونسی دستیار رئیس جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی، در جمع مردم اهر و آرازبارلئ (ارسباران جعلی)، در آزربایجان شرقی، مثل دفعات مکرر تورکهای آزربایجان را تحقیر کرده و کلمه آذری را به ملت تورک آزربایجان نسبت داده است.

وی با اشاره به حوادث تاریخی، تاکید کرده که این "آذری"!! ها بودند "تمامیت ارضی" و "هویت ایرانی" را احیاء کردند!!

وی نیز همانند دیگر فاشیست های فارس "هویت ایرانی" که منظور این افراد همان "هویت فارس ایرانی" است را به تمام ملل ساکن در جغرافیای موسوم به ایران نسبت داده است.

علی یونسی تصریح کرده، "آنانی که بر طبل اختلاف قومیتی می کوبند، دشمن ایران و اسلام هستند چرا که ایجاد اختلاف قومی حربه قدیمی و کهنه ی استعمار در ایران است" که باید به این روباه فراموشکار یادآوری کنیم، وی یکی از عاملان بزرگ نفاق افکنی در بین ملل جغرافیای موسوم به ایران است که هر از گاهی با سخنان کذایی خود بین ملت بزرگ تورک آزربایجان و کردهای ساکن در ایران دشمنی ایجاد کرده است و میتوان به سخنان چندی پیش این روباه پیر اشاره کرد که گفته بود "بیشتر تورکها قبلأ کرد بوده اند"!

وی همچنین با تقبیح هرگونه ایجاد دشمنی قومی، و یا تحقیر قومی، خاطرنشان ساخت "همه ایرانی هستند، و اینکه گفته شود، کسی ایرانی تر است، قابل قبول نیست. و هر کسی به دنبال ترویج نوعی تفکر قومیت گرایی جدای از ایران باشد، دشمن ایران و اسلام است"!

حال باید دوباره خاطرنشان شویم که وی چندی پیش در یکی از سخنرانی های خود به صورت صریح "فرهنگ باستانی آزربایجان را خرده فرهنگ و ملت آزربایجان را خرده اقوامی خطاب کرد که از جای دیگر به فلات ایران وارد شده‌اند و کاملاً رنگ ایرانی به خود گرفته‌ا ند! گفته بود.این تناقض سخنرانی ایشان، به وضوح بیانگر آنست که رژیم فاشیست ایران تقریباً ۹۰ سال است، هویت ایرانی بودن را به خرد ملت تورک آزربایجان داده است.

دستیار ویژه رییس جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت دینی و مذهبی آزربایجان را افتخار ایران خواند و خطاب به آذری!! ها گفته که "همین افتخار بس که یک آذری به نام حضرت آیت الله خامنه ای، رهبری ایران را بر عهده دارد"!!

در جواب این روباه مکار و تمامی کسانی که سعی در تورک جلوه نشان دادن دیکتاتور ایران هستند عرض شود که خامنه ای دیکتاتور ایران از تورکهای آزربایجان نمیباشد.پدر خامنه ای که اصالت عراقی دارد و مادر وی نیز از فارسهای مشهد میباشد که به خامنه (یکی از شهرهای کوچک اورمیه) کوچ کرده و زمانی که به ساکنان ملل جغرافیای موسوم به ایران شناسنامه داده میشد، به دلیل بی هویت بودن خانواده دیکتاتور ایران، به آنها نام فامیلی خامنه ای برگرفته از جغرافیای خامنه داده شد که همین فاشیست های فارس نام منطقه خامنه را که بر روی علی خامنه ای قرار دارد دلیل تورک بودن دیکتاتور ایران قلمداد میکنند.

علی یونسی بار دیگر کاسه داغتر از آش شده و گفته که "امروز بهترین حامیان زبان فارسی ، آذری ها هستند و آنهایی که قصد اختلاف افکنی دارند آذری و ایرانی نیستند"!

گفتنی است ملت تورک آزربایجان از مدافعان اصلی ادبیات و زبان تورکی آزربایجان بوده که دهها سال است خواستار تحصیل به زبان مادری تورکی آزربایجان میباشند و در این راستا، هرساله رژیم فاشیست فارس اسلامی، در دوم اسفند همزمان با روز جهانی زبان مادری دهها تن از فعالین ملی ـ مدنی آزربایجان که خواستار به رسمیت شناختن و تحصیل به زبان مادری تورکی آزربایجان هستند را روانه زندان میکند.

افزودنی است علی یونسی همانند دیگر فاشیستهای حکومت فارس اسلامی به دفعات تورک های آزربایجان را آذری خطاب کرده و چندی پیش نیز در یک ادعای پوچ و واهی و کاملأ فاشیستی گفت:"  برخی از آذری‌ها زبان تورکی را گرفتند اما این زبان وقتی وارد فلات ایران شد کاملاً ‌ایرانیزه شده و با زبان تورکی در کشورهای دیگر متفاوت است".

گفتنی است چنین ادعاهایی از سوی مقام های بلندپایه رژیمی که فاشیست است در راستای جعل تاریخ، فرهنگ، زبان و هویت ملت تورک آزربایجان جنوبی، بعید نیست.

گوناز تی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read