آخرین خبرها

وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی قطعنامه ای علیه ارمنستان تجاوزگر صادر کرد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی قطعنامه ای علیه ارمنستان تجاوزگر صادر کرد

Gunaz.tv
 گوناز تی وی: در چهل و دومین نشست سازمان همکاری کشورهای اسلامی در کویت، ۵۷ عضو این سازمان علیه ارمنستان قطعنامه ای را صادر کردند.

به گزارش گوناز تی وی،  چهل و دومین نشست شواری وزرای خارجه سازمان همکاری کشورهای اسلامی در تاریخ ۲۷ و ۲۸ ماه می سال جاری میلادی در کشور کویت برگذار شد که در این نشست قطعنامه نهایی در خصوص تجاوزگری به خاک آزربایجان و نسل کشی مردم خوجالی توسط ارمنستان علیه این کشور صدور گردید.

امضا کنندگان قطعنامه، ضمن محکوم کردن قتل وعام مردم غیر نظامی در خوجالی و تجاوز ارمنستان به خاک آزربایجان، بار دیگر احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی آزربایجان متناسب با قطعنامه های امضا شده در شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کرده اند.

در این قطعنامه همچنین از ارمنی های افراطی خواسته شده تا قطعنامه های صادر شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ارمنستان را اجرا کنند.

در بند دیگری از این قطعنامه ضمن اینکه ارمنی های افراطی عامل اصلی این مناقشه شناخته شده است، از ارمنستان خواسته شده تا خسارت وارد شده به آزربایجان در جریان مناقشه را به آزربایجان پرداخت نماید.

در قطعنامه صادره از سوی شواری وزرای خارجه سازمان همکاری کشورهای اسلامی علیه ارمنستان، از کشورهای عضو این سازمان خواسته شده که نه تنها هیچگونه سلاحی به ارمنستان فروخته نشود بلکه به دیگر کشورهای جهان نیز اجازه داده نشود که از خاک کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به ارمنی ها سلاح ارسال شود.

در این قطعنامه همچنین بیان شده است که، در اراضی اشغال شده آزربایجان توسط ارمنستان، آثار تاریخی، فرهنگی، باستان شناسی، انسان شناسی و قوم نگاری زیادی وجود دارد که این آثار باستانی در قطعه جداناپزیری از میراث اسلام است که تخریب این آثار مطمعناً مورد انتقاد قرار دارد.

گوناز تی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read