آخرین خبرها

بانوان در آزربایجان غربی مواد مخدر صنعتی استعمال می کنند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
بانوان در آزربایجان غربی مواد مخدر صنعتی استعمال می کنند

Gunaz.tv
 گوناز تی وی: کارشناس اعتیاد سازمان بهزیستی آزربایجان غربی خبر از افزایش اعتیاد در بین بانوان آذربایجان غربی داده است.

به گزارش گوناز تی وی، مژگان رادفر کارشناس اعتیاد سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفته است که، اعتیاد در بین بانوان استان بیشتر به صورت مصرف مخدرهای صنعتی از جمله شیشه است.

وی همچنین بیان داشته است ،طی یک سال گذشته ۱۰۷ نفر در کمپ ترک اعتیاد بانوان ارومیه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این درحایست که، اعتیاد با فقر، بیکاری، در دسترس بودن مواد مخدر، مشکلات خانواده و جدایی والدین رابطه تنگاتنگی دارد.

کارشناس اعتیاد بهزیستی استان  آزربایجان غربی ادامه داد:" در مدارس و دانشگاه ها باید عواقب ناشی از مصرف مواد مخدر آموزش داده شود".

وی افزود:" غنای عاطفی خانواده ها، کاهش مشکلات مالی، رفع معضل بیکاری و بهبود وضعیت زندگی مردم در کاهش ابتلا به اعتیاد تاثیرگذار هستند".

رادفر گفت :" متاسفانه امروزه اعتیاد به فضای مجازی بیشتردر بین جوانان دیده می شود که در این راستا باید مسئولین ذیربط برنامه ریزی های لازم را اتخاذ کنند".

 کارشناس اعتیاد ادامه داد:" از جمله خطرات اعتیاد بانوان به فضای مجازی، غافل شدن آن ها از همسر، فرزندان و وظایف اصلی است".

گفتنی است به دلیل فقر و بیکاری ناشی از عدم سرمایه گذاری رژیم فاشیست ایران در مناطق آزربایجان و نبود فضاهای تفریحی و ورزشی، بیشتر جوانان آزربایجان جنوبی به بیماری های روحی و افسردگی دچار شده و به مصرف مواد مخدر روی آورده اند.

گوناز تی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read