آخرین خبرها

یک مقام حزب الله: خاورمیانه در خطر تجزیه است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
یک مقام حزب الله: خاورمیانه در خطر تجزیه است

Gunaz.tv

گوناز تی وی: شیخ نعیم قاسم، معاون حزب الله لبنان در گفتگو با رویترز ضمن حمایت از سیاست های ایران در منطقه، از خطر تجزیه کشورهای خاورمیانه سخن گفته است . وی با ابراز نگرانی از وضعیت سوریه، می گوید که در حال حاضر کشور عراق در آستانه تجزیه است.

به گزارش گوناز تی وی،معاون حزب الله لبنان می گوید ، خاورمیانه در خطر تجزیه قرار دارد و این گروه فعلا پایانی برای جنگ سوریه نمی بیند.

شیخ نعیم قاسم در گفت و گو با رویترز ضمن اینکه سعی کرده است تا به رژیم شکست خورده بشار اسد روحیه بدهد،اظهار کرده است که "ایران ، روسیه و حزب الله از رئیس جمهوری سوریه هرقدر که جنگ طول بکشد حمایت می کنند. هیچ راه حلی برای جنگ بدون اسد وجود ندارد و اکنون زمان آن فرارسیده تا ' اعراب و جهانیان ' این مسئله را درک کنند."قاسم گفت:" سیاست سعودیها را باید برای مناقشات منطقه ای و در تازه ترین آنها در یمن مورد ملامت قرار داد."وی ریاض را به ' دورویی ' متهم کرد و گفت عربستان در سراسر خاورمیانه تکفیریها را تحت حمایت قرار داده است.

با این حال، ایران و حزب الله بزرگترین عاملین بروز جنگ داخلی در یمن و همچنین قتل عام مردم سوریه و تداوم جنگ داخلی در این کشور محسوب می شوند اما خود منکر این مسئله هستند.شیخ قاسم گفت :" منطقه امروز در آتش ، متشنج و بدون هرگونه راه حل پیشنهادی است . چنین به نظر می رسد که این روند سالها ادامه یابد و خطر تجزیه در برخی از کشورها وجود دارد."وی بزرگترین خطر تجزیه را برای عراق دانست و دلیل آن را برانگیختن تجزیه از سوی امریکا و ظاهرا نظر مثبت برخی از عناصر داخل عراق خواند ولی گفت هنوز زمینه به حد کافی مساعد نشده است .

گفتنی است که شاخه نظامی حزب الله لبنان از سوی اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا و برخی از کشورهای غربی دیگر در لیست گروه های تروریستی قرار گرفته است. این گروه بارها به ترتیب دادن حملات تروریستی، برهم زدن امنیت ملی کشورهای مختلف و قاچاق اسلحه متهم شده است.  

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read