آخرین خبرها

بنیاد تمسخر ملت تورک در ایران توسط روحانی افتتاح شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
بنیاد تمسخر ملت تورک در ایران توسط روحانی افتتاح شد

Gunaz.tv

گوناز تی وی : رژیم ایران در مورد تمسخر ملت تورک و توهین به شعور آنان جدی تر از همیشه است

به گزارش گوناز تی وی "خبرگزاری جمهوری اسلامی" گزارش داده است که بنیادی به نام "بنیاد فرهنگ ، ادب و هنر آذربایجان" در ایران را افتتاح کرده است رییس جمهور مکار رژیم ایران در حین افتتاح آن گفته است که "بدین ترتیب وعده ای که در انتخابات به مردم آذربایجان داده شده بود جامه ی عمل پوشید"!

وزیر ارشاد رژیم علی جنتی نیز گفته است :

راه اندازی بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان در راستای عمل به وعده ای که به مردم استان داده بودیم، صورت می گیرد بنیاد در راستای "تقویت زبان آذری" فعالیت خواهد کرد بر این اساس خانه پروین اعتصامی از سوی سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی برای تاسیس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان اختصاص یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این آیین اعلام کرد ریاست عالیه بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان بر عهده وزیر فرهنگ و ارشد اسلامی، نایب رییسی آن به عهده استاندار آذربایجان شرقی است و شهردار تبریز به همراه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از بزرگان استان عضو هیات امنای آن هستند

لازم به ذکر است که روحانی در مراسم افتتاح این به اصطلاح بنیاد تنزل هم نکرده تا در آن به صورت حضوری شرکت کند و از طریق ویدئو کنفرانس آنرا افتتاح کرده است زیرا این به اصطلاح بنیاد آنقدر مسخره و عوامفریبانه است که جایی برای حضور در افتتاح آن وجود ندارد از سوی دیگر استفاده ی خانه ی پروین اعتصامی هم ظلمی مضایف به میراث فرهنگی این شاعر است که موجب تغییر و تخریب آن خواهد شد. از سویی نیز استفاده از خانه ی پروین اعتصامی که اشعار فارسی دارد خود اشاره ای به نیت گستراندن هویت و زبان فارسی از طریق این بنیاد در آزربایجان است

روحانی به مردم تورک قول داده بود تا فرهنگستان زبان باز کند این درحالیست که چیزی که افتتاح شده است کمترین ارتباطی با وعده ی داده شده ندارد و همینکه داخل یک خانه ی کوچک افتتاح شده است خود بیانگر تمسخری است که از سوی دولت به ملت تورک آزربایجان جنوبی روا داشته می شود. و بدین ترتیب نتیجه ی دیپلماسی با رژیمی پر از نیرنگ و فریب و دغلکاری مشخص می شود که چه خواهد بود

واقعیت آنست که تا زمانی که هویت ملت تورک در ایران رسمی نشود و زبان این ملت "تورکی" عنوان نشود و از عباراتی مانند "آذری و زبان آذری" که حماقت رهبران رژیم ایران را نشان می دهد استفاده شود هیچ امیدی به اصلاح این رژیم در مورد رسمیت زبان تورکی وجود ندارد و البته که ملت تورک پیشتر نیز این مساله را ادراک نموده بودند. زیرا این ملت در تظاهرات سال 1385 خطاب به "صفار هرندی" در مورد "آذری" خواندن مردم فریاد زده بودند که :

"صفار هرندی ، آذری دده ندی ، بیز تورکوک ، تورک اوغلو تورکوک"

گوناز تی وی

MA

 

 

اخبار منتخب

Most Read