آخرین خبرها

سخنگوی اردوغان: رژیم اسد محکوم به نابودی است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
سخنگوی اردوغان: رژیم اسد محکوم به نابودی است

Gunaz.tv

گوناز تی وی: دولت تورکیه به همراه عربستان ضمن اینکه حضور رژیم اسد در سوریه را قبول نمی کنند،بلکه با ساقط کردن این رژیم قصد دارند تا نفوذ ایران در منطقه را نیز به حداقل برسانند.

به گزارش گوناز تی وی، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری تورکیه اعلام داشت، برای از بین بردن سازمان تروریستی دولت اسلامی و پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه، سرنگونی رژیم اسد حکم ضرورت دارد.

کالین تصریح کرد، این امر تنها با حمایت از مخالفین میانه رو در سوریه امکان پذیر می باشد.

ابراهیم کالین طی سخنانی در پنجمین کنفرانس وقف تحقیقات سیاسی، اقتصادی  و اجتماعی در واشنگتن اظهار داشت، رژیم اسد با هدف از بین بردن مخالفین سوری، از سازمان تروریستی دولت استفاده می کند.

کالین ضمن یادآوری اینکه، تورکیه از قریب ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار سوری و حدود ۲۰۰ هزار پناهجوی عراقی میزبانی می کند، اظهار داشت، به میزبانی از پناهجویان در چهارچوب امکاناتمان ادامه خواهیم داد.

ابراهیم کالین در رابطه با ادعاهای ذیربط با ارسال اسلحه و مهمات از سوی تورکیه به سوریه نیز گفت:" رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر امورخارجه کشورمان از آغاز مسئله سوریه اعلام داشتند که به هیچکدام از گروههای فعال در سوریه یاری تسلیحاتی نکرده ایم. تمامی این یاریها، یاریهای انسانی می باشند. در این نقطه باید اظهارات رسمی را مد نظر قرار بدهید."

اخیرا خبرگزاری آسوشتیدپرس گزارش داده است که " تورکیه و عربستان سعودی بر روی یک استراتژی تازه و تهاجمی برای به زیر کشیدن بشار اسد با یکدیگر به توافق رسیده اند."

یکی از مهمترین اهدافی که تورکیه و عربستان در ساقط کردن اسد پی گیری می کنند قطع نفوذ ایران در سوریه و در نهایت قطع شاهراه ارتباطی ایران با حزب الله لبنان است.

گوناز تی وی

H.M

 

اخبار منتخب

Most Read