آخرین خبرها

باند اصفهانی ها در فوتبال فاش شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
باند اصفهانی ها در فوتبال فاش شد

Gunaz.tv

گوناز تی وی : روزنامه ی اعتماد در مورد باند اصفهانی ها نوشت

به گزارش گوناز تی وی روزنامه ی اعتماد ایران ابعاد گسترده ی نفوذ باند فارس گرای اصفهانی ها در فوتبال را فاش کرد این روزنامه نوشت :

«مهدی تاج کمتر از یک ‌سال به فدراسیون بازگشت، محمدرضا ساکت را مشاور عالی خود کرد و این بار پروژه تازه‌ای را کلید زد؛ جایگزینی محمود اسلامیان به‌ جای آیت‌اللهی. استفاده هوشمندانه از شکاف مدیریتی گودرزی و کفاشیان و درحالی که انتظار می‌رفت گزینه موردنظر وزارت ورزش در سمت نایب‌رییسی بنشیند، گزینه دولت جایگزین و محمود گودرزی خلع سلاح شد. حالا در فدراسیون فوتبال، چهار اصفهانی تصمیم‌گیر اصلی فوتبال ایران شده‌اند. علی کفاشیان از نایین اصفهان و محمود اسلامیان، مهدی تاج و محمدرضا ساکت از شهر اصفهان. این باند تأثیرگذار در فوتبال در ابتدای دولت روحانی، دو اصفهانی را مدیرعامل پرسپولیس و استقلال پایتخت کردند: علیرضا رحیمی و بهرام افشارزاده. از سوی دیگر دو اصفهانی هم مدیرعامل سپاهان و ذوب‌آهن بودند: مهرزاد خلیلیان و سعید آذری. آن‌ها «قدرتمند‌ترین» لابی تاریخ فوتبال ایران را در اختیار دارند. اما داستان آن‌ها به همین‌جا ختم می‌شود‌« علی عالی در این گزارش همچنین از تلاش برخی دولتی‌ها و مدیران اصفهانی برای در اختیار گرفتن استقلال و پرسپولیس در قالب خریدارانی چون دو شرکت بزرگ خوروسازی هم خبر می‌دهد و می‌نویسد: «امیررضا واعظ آشتیانی برای اولین‌بار از نقش یکی از مدیران پرنفوذ دولت برای بحث واگذاری پرسپولیس و استقلال خبر داد: «به ظاهر سایپا و ایران‌خودرو شرکت خصوصی هستند اما در واقع سهام آن‌ها به شرکت‌های اقماری یا شرکت‌هایی که از دولت ارتزاق می‌کنند اختصاص دارد. جای تعجب دارد که چنین اتفاقی قرار است رخ دهد. براساس برداشت‌ها و شنیده‌هایی که از این مسأله دارم، یکی از مقام‌های عالی‌رتبه دولت به واسطه عواملی مثل نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال که در فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کند به دنبال انجام این کار هستند. آقای نایب‌رییس اولین کسی بود که این مسأله را مطرح کرد و او تفکر آن مقام را بیان کرده است‌».

 خیلی زود ماجرا از زبان اسلامیان بیان شد. او در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «من می‌خواهم پیشنهاد خودم را به صورت مکتوب ارایه کنم. همانطور که عمده باشگاه‌های لیگ بر‌تر و دسته اول فوتبال ایران توسط شرکت‌های وابسته به دولت اداره می‌شوند، باید تا زمانی که شرایط خصوصی‌سازی فراهم نشده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز به دو شرکت وابسته به دولت همچون ایران خودرو و سایپا واگذار شوند و پس از حدود پنج تا شش سال که شرایط فراهم شد، خصوصی‌سازی انجام شود. وزارت ورزش و جوانان بیاید و شش سال وکالت اداره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را به ایران خودرو و سایپا واگذار کند و پس از آن هر زمانی که شرایط فراهم شد، خصوصی‌سازی مد نظر قرار گیرد‌». خیلی زود مهدی تاج هم ایده را بیان کرد تا نشان دهد برنامه‌ای از قبل پیش‌بینی شده برای واگذاری سرخابی‌ها در جریان است که نه وزارت ورزش از آن خبر دارد و نه سازمان خصوصی‌سازی»

گوناز تی وی

MA

اخبار منتخب

Most Read