آخرین خبرها

پایگاه کلیدی نیروهای اسد در ادلب تصرف شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
پایگاه کلیدی نیروهای اسد در ادلب تصرف شد

Gunaz.tv

گوناز تی وی:  پایگاه نظامی المسطومه، آخرین پایگاه بزرگ رژیم اسد در ادلب توسط گروهی از اسلامگرایان تصرف شده است.

به گزارش گوناز تی وی به نقل از خبرگزاری آلمان، گروهی از اسلام‌گرایان سه‌شنبه (۱۹ مه/ ۲۹ اردیبهشت) آخرین پایگاه نظامی بزرگ دولت سوریه در استان ادلیب را تصرف کردند.

با تصرف پایگاه نظامی المسطومه در شمال غربی ادلب اکنون تنها بخش محدودی از این استان در اختیار رژیم بشار اسد قرار دارد. ادلب در مجاورت استان لاذقیه و در مرز تورکیه واقع شده است. استان لاذقیه بر خلاف ادلیب به طور کامل در اختیار دولت سوریه قرار دارد.

جبهه نصرت٬ شاخه القاعده در سوریه٬ روز گذشته خبر تصرف المسطومه را به صورت آن‌لاین اعلام کرد. جبهه نصرت در پیامی توییتری نوشت:"با یاری خداوند٬ المسطومه با یورش جبهه نصرت از جنوب به طور کامل آزاد شد."

رامی عبدل‌رحمان٬ رئیس دیدبان حقوق بشر سوریه٬ در این‌باره گفت:"تمامی نیروهای رژیم از المسطومه که بزرگ‌ترین مقر دولت بود خارج شده و آن را به طور کامل به شبه‌نظامیان شورشی سپرده‌اند." دید‌ه‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است اطلاعات خود را از طریق شبکه‌ای از افراد در منطقه کسب می‌کند.

تصرف المسطومه با انفجاری بزرگی در داخل قرارگاه و درگیری‌های سنگین همراه بود. با این‌همه هنوز خبری از تلفات تصرف المسطومه در دست نیست.

به گفته رئیس دیدبان حقوق بشر سوریه٬ نیروهای رژیم اسد که مجبور به تخلیه المسطومه شدند به سمت شهر ریحا٬ یکی از آخرین مقرهای دولت در استان ادلب،حرکت کردند.

پیش از این نیروهای اسلام‌گرا، از جمله شبه‌‌نظامیان جبهه نصرت، کنترل "بخش بزرگی" از شهر ادلب را در روز ۲۸ مارس (۸ فروردین) به دست گرفته بودند. شهر سنی‌نشین جسرالشغور در استان ادلیب نیز ماه گذشته (آوریل) به دست شورشیان افتاده بود.

گوناز تی وی

H.M

 

 

اخبار منتخب

Most Read