آخرین خبرها

آیا یک تورک می تواند ایرانی باشد؟

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
آیا یک تورک می تواند ایرانی باشد؟

Gunaz.tv

گوناز تی وی : ایران دشمن تورکان است

برای اینکه بین دو هویت تورک و ایرانی بتوان ارتباطی برقرار کرد در ابتدا باید مولفه های هویت ایرانی را شناخت

همانطور که می دانیم هویت ایرانی یک هویت برساخته ی قرن بیستمی است ایران نام یک جغرافیاست و به هیچ وجه یک نام قومی نبوده است اما بار هویتی یی که در قرن بیست بر آن تحمیل شده است لغت "ایران" را با نام یک "نژاد"(آریایی) که آنهم یک برساخته ی قرن بیستمی بی ریشه است پیوند داده است

نام ایران : این لغت هرگز و هرگز هیچ پیشینه ای در تاریخ قبل از اسلام ندارد کل عمر این لغت به کمتر از 1000 سال می رسد و تمامی نوشته ها در مورد "ایران ویج" ، "آریانا" ، "ایرانشهر" و نظایر آن همگی مربوط به هزاره ی اخیر بوده در هیچ سند باستانی به صورت نام جغرافیای ایران وجود خارجی نداشته است این لغت در قبل از تاریخ مذکور در هیچ کجا استفاده نیز نشده است و باید گفت این لغت قبل از هزاره ی اخیر وجود خارجی نداشت.

اما آنهایی که تا کنون سعی کرده اند برای این نام یک ریشه ی تاریخی دست و پا کنند باید بدانند که متون اوستا ، شاهنامه و نظایر آن که اولین منابع در مورد استفاده از این نام هستند همگی در هزاره ی اخیر نگاشته شده اند نزدیکترین لغت به این نام ، لغت "هرات" بوده است که نام بخشی از افغانستان(شهری در افغانستان) است که در منابع قبل از اسلام از یونانی و سایر منابع ، به صورت "هروه" ، "آروا" ، و نظایر آن بود این نام با محدوده ی جغرافیایی هرات دقیقا ذکر شده است و هیچ ارتباطی با نام ایران نداشته است ربط دادن هر لغتی که محتوای "ار" است به لغت ایران و همریشه دانستن آن ، با یک شوخی دقیقا مشابه آن است که نام ایران را همریشه با "عرعر" فارسی بدانیم.

نژاد آریایی : در اینکه چنین چیزی وجود خارجی ندارد و برساخته ی هیتلر و عوامل قبل از وی بود آن قدر منایع وجود دارند که نیازی به توضیح نیست و تصور بی سوادانه ی ایرانیان از "نژاد" نیز موجب دامن زدن بر آن شده است

نام تورک : این نام در واقع نام یک ملت و زبان است و ربطی به نام یک جغرافیا ندارد قدمت این نام در منابع چینی 4000 سال است و دست کم از دوره ی دولت باستانی گوک تورک (تورکان آسمانی) به صورت دقیق نام یک ملت ذکر شده است که بدین صورت قدمت آن از نامهای مجعولی چون ایران و آریا و فارس بیشتر است

نام فارس : این نام یک نام جغرافیایی است که پس از ورود زبان تاجیکی در هزاره ی اخیر به ایران و ترویج آن در منطقه ی جغرافیایی فارس در ابتدا با "ی" نسبت برای نامیدن زبان تاجیکی استفاده شد پس از آن به نام قومی برای گویشوران این زبان تبدیل شد و بدین شکل بود که مردمان هندو در ایران "فارس" نامیده شدند.

از آنجایی که جغرافیای ایران میراث امپراتوری های 1000 ساله ی تورک است شاید عده ای تصور کنند که تورکها را می توان ایرانی نامید اما واقعیت چیز دیگری است

ایران امروز پس از ملت سازی ایرانی در قرن اخیر به معنای "سرزمین آریاییان" در آمده است به عبارتی یک نام دروغین برای یک نام دروغین دیگر تبدیل به یک نام سرزمینی شده است از این رو این بزرگترین تحقیر برای ملت باستانی تورک است که خود را "ایرانی" بنامند و باید توجه شود اگرچه قدمت لغت ایران شاید بیش از هفتصد سال باشد اما این قدمت تنها برای یک نام میتولوژیک برای بخشی از جغرافیای افغانستان بوده است نه اینکه واقعیتی در تاریخ حکمداری داشته باشد.

یک تورک نمی تواند ایرانی باشد زیرا :

اولا تورکها سرزمین مشخص خود به نام آزربایجان جنوبی ، قاشقایستان و تورکمن صحرا را دارند و ملتی که برای خود سرزمین دارد چرا باید از نام سرزمین خود بگذرد و یک نام بی ریشه ی جدید را بپذیرد

دوماایران تا به همین شکل وجود داشته باشد برای "نژاد برساخته ی آریا و فارسها" تولید هویت می کند و نه برای ما تورکان

سوما ایران ما را از برادرانمان در جهان تورک جدا انداخته است چرا باید تصور کنیم که با ایرانیان از برادران خود در جهان تورک بیشتر نزدیک هستیم

چهارما ایران از روزی که ساخته شده است (قدمت ایران 100 سال است) جز درد و رنج و محرومیت برای تورکان چیزی به همراه نیاورده است

پنجما ایران با کودتا بر علیه هویت تورک در پایان قاجار ساخته شده است و اصولا ما نباید مشروعیت به آن بدهیم

ششما ایران در صد سال اخیر استقلال خواهی و جنبش های ما را به خاک و خون کشیده است

هفتما ایران سرزمین های ما را تقسیم نموده در آن ملل دیگر را جایگزین می کند این بوضوح یک سیاست اشغال است و ما با دشمنی به نام ایرانیان طرف هستیم

هشتما ایران تا وجود داشته باشد مانند مورد قاراباغ به برادران ما در جهان تورک ضربه خواهد زد و زده است

نهما ایران بر اساس تورک ستیزی و انکار ما بنیان نهاده شده است

دهما سطح فرهنگی ایرانیان آنقدر پایین است که در سده ی اخیر ما را از ترقی بازداشته است و مرتبا به زیر کشیده است مراکز بزگ تمدنی ما مانند تبریز و اورمیه توسط آنان محو و کوچکتر شده است

یازدهما ایران کشور بزرگی با مشکلات بسیار فراوان است که سرزمین های غیر تورک آن کویر و بی آب است و برای ملت ما هماره هزینه تحمیل کرده است این کشور در سده ی اخیر به جز جذب دشمن کاری نکرده است و قابلیت پیشرفت با توجه به مشاکل آن ندارد. بسیار کثر المله است و با اینحال مرتبا ملل را سرکوب می کند

دوازدهما ایرانیها فرهنگ همزیستی ندارند نه رژیم آن و نه هیچ گروه اپوزیسیونی آن خواهان احقاق حقوق ملت تورک نیست

سیزدهما از دشمن نمی توان حق و حقوق مطالبه نمود با دشمن تنها می توان جنگید و حق خود را کسب نمود

گوناز تی وی

MA

 

 

 

 

 

اخبار منتخب

Most Read