آخرین خبرها

دو فعال مدنی آزربایجانی به 26 سال زندان محکوم شدند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
دو فعال مدنی آزربایجانی به 26 سال زندان محکوم شدند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: حسین علی محمدی و طاها کرمانی از فعالین ملی-مدنی آزربایجانی طی صدور احکام جداگانه ای از سوی دادگاه عمومی و داداگاه انقلاب تبریز در مجموع به تحمل 26 سال زندان محکوم گشته اند.

به گزارش گوناز تی وی، حسین علی محمدی و طاها کرمانی از سوی شعبه 104 دادگاه عمومی تبریز به اتهام "توهین به مقدسات" و "تحریق اموال عمومی" هر یک به تحمل ده سال حبس تعزیزی محکوم گشته اند.

سال گذشته نیز حسین علی محمدی و طاها کرمانی از سوی دادگاه انقلاب تبریز هر کدام به اتهام "تبلیغ علیه نظام" و "توهین به رهبری" به تحمل 3 سال حبس تعزیری محکوم گشته و از اتهامات اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و عضویت در گروه غیر قانونی فعالین مستقل تبرئه شده بودند. بدین ترتیب هر کدام از این فعالین به 13 سال حبس تعزیزی و در مجموع به 26 سال حبس تعزیزی محکوم گشته اند. 

حسین علی محمدی از 10 اسفندماه سال گذشته بازداشت و برای تحمل دوران محکومیت سه سال حبس خود به زندان مرکزی تبریز منتقل شده است.

لازم به ذکر است حسین علی محمدی و طاها کرمانی روز 13 آبان 1392 از سوی ماموران امنیتی در تبریز بازداشت شده و پس از 6 ماه بازداشت به قید وثیقه آزاد شدند. این دو فعال مدنی پس از بازداشت متحمل شدیدترین شکنجه های ماموران اداره اطلاعات تبریز قرار گرفته بودند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read