آخرین خبرها

اهالی زنجان در صدد احیای حقوق خود برآمده اند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
اهالی زنجان در صدد احیای حقوق خود برآمده اند

Gunaz.tv
 گوناز تی وی: قیزیل آزربایجان یا همان استان زنجان در آزربایجان جنوبی در اثر سیاستهای تبعیض اقتصادی و فرهنگی حکومت طهران بیشتر از دیگر استانهای آزربایجان در آتش فقر بیکاری کمبود آب و ....مبسوزد و همچنین در معرض آسمیلاسیون قرار دارد.

 به گزارش خبرنگار گوناز تی وی، استان زنجان همانند دیگر مناطق آزربایجان جنوبی از معادن مس و روی زیادی برخوردار است.

بیش از ۲۷۰ معدن زنجان به صورت خام بهره برداری وبه دیگر مناطق فارس نشین ایران فرستاده میشود که تنها سود حاصل از این معادن برای اهالی استان زنجان بجز دود سیاه، هوای آلوده و پسماندهای شیمیایی چیز دیگری نمی باشد که در سالهای گذشته مردم زنجان در اعتراض به هوای آلوده به مواد شیمیایی، اعتراضات گسترده ای انجام داده اند.

از این رو در تازه ترین بیداری ملی آزربایجان جنوبی، اهالی زنجان علی الخصوص فعالین آن خطه پا پیش گذاشته و با توجه به سیاست دشمنانه رژیم فارس اسلامی در حق آنان، پیش از پیش احساس مسئولییت کرده و در صدد احقاق حق اهالی فعالیت میکنند.

گوناز تی وی

H.K

اخبار منتخب

Most Read