آخرین خبرها

دفاتر حافظ منافع ایران و آمریکا منتقل می شوند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
دفاتر حافظ منافع ایران و آمریکا منتقل می شوند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: ایران و آمریکا بر سر "جابجایی" دفاتر حافظ منافع خود در طهران و واشینگتن به توافق دست یافته اند.

به گزارش گوناز تی وی، جمعه 18 اردیبهشت 1394، روزنامه "واشینگتن پست" از توافق ایران و آمریکا برای جابجایی دفاتر حافظ منافع خود در طهران و واشینگتن خبر داده است.  

ایران بعد از 35 سال قطع رابطه با آمریکا،با این توافق اجازه انتقال دفتر حافظ منافع خود در خیابان "ویسکانسین" به خیابان بیست و سوم واشینگتن را خواهد داشت. دفتر منافع ایران در آمریکا تحت نظارت پاکستان است.

در مقابل نیز سفارت سوئیس در طهران که حافظ منافع آمریکا در ایران می باشد،اجازه جابجایی و استقرار در ساختمانی تازه را خواهد یافت.

حمید بابایی مسئول بخش مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، تاسیس دفتر جدید سیاسی را تکذیب کرد و گفت فقط صحبت از انتقال دفاتر موجود حافظ منافع دو طرف به علت فرسودگی ساختمان ها می باشد.

در همین حال یک منبع آگاه در گفت‌وگو با واشینگتن پست این تصمیم را "توافق پایاپای دیپلماتیک" توصیف کرده است. این خبر در حالی منتشر می شود که هفته‌ گذشته وزیر امور خارجه آمریکا دیداری با همتای خود محمد جواد ظریف در محل اقامت سفیر ایران در سازمان ملل داشت. بنابر اصول دیپلماتیک، محل اقامت سفیر یک کشور خاک آن کشور محسوب می‌شود، بر این اساس این دیدار اولین ورود وزیر امور خارجه آمریکا به خاک ایران پس از چند دهه اختلاف و عدم ارتباط به شمار می رود.  

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read