آخرین خبرها

تلاش ایران برای خرید لاشه پهباد آمریکایی در افغانستان بی نتیجه ماند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
تلاش ایران برای خرید لاشه پهباد آمریکایی در افغانستان بی نتیجه ماند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: نیروهای نظامی رژیم ایران در آذرماه سال 1390 اعلام کردند که یک پهباد آر-کیو-170 آمریکایی را در آسمان ایران سرنگون کرده اند. در حالی که ایران از سرنگون کردن این پهباد خبر می داد،بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که ایران توان و تکنولوژی ردیابی و سرنگون کردن این پهباد را نداشته و تصاویر پهباد تصرف شده مربوط به لاشه ای است که از افغانستان بصورت زمینی وارد ایران شده است . با گذشت چندین سال ادعاها مربوط به سرقت و یا خرید پهباد مذکور بیشتر شده است زیرا از خرید پهباد دومی از سوی ایران در افغانستان جلوگیری شده است و مطمعنا اگر طرف ایرانی این هواپیما را خریداری می کرد،بار دیگر ادعای سرنگونی "یک پهباد دیگر آمریکایی" از سوی نیروهای نظامی ایران مطرح می گردید.

به گزارش گوناز تی وی،مسئولان پلیس ولایت نیمروز افغانستان ، دیروز (جمعه 8 مه ) اعلام کردند که نیروهای پلیس از فروش لاشه‌ یک هواپیمای بدون ‌سرنشین امریکایی به ایرانی‌ها جلوگیری کرده و یک فرد را به اتهام فروش آن بازداشت کرده‌اند.

جنرال محمدقسیم جنگل‌باغ، فرمانده پلیس نیمروز گفته است که این هواپیمای بدون ‌سرنشین تجسسی در روزهای گذشته در یکی از محلات این ولایت سقوط کرده بود. جنگل‌باغ افزود که فرد متهم با همکاری شماری از افراد، این هواپیمای بدون ‌سرنشین را به ایرانی‌ها فروخته بود که قبل از تحویل‌ آن به ایرانی ها از سوی پلیس نیمروز بازداشت شد.

به گزارش روزنامه اطلاعات افغانستان، وی گفت: "این طیاره مربوط به پایگاه‌های آمریکایی‌ها بود و به دست تعدادی اشخاص افتاده بود. آن‌ها با تعدادی از افراد ایرانی معامله کرده بودند که خوشبختانه به دست ما افتاد و فعلاً نزد ماست".

بر بنیاد این گزارش، به گفته‌ فرمانده پلیس نیمروز، این هواپیمای بدون ‌سرنشین که در آن دوربین های فیلم‌برداری و عکاسی نصب شده بود، از یکی از پایگاه‌های نیروهای امریکایی در افغانستان پرواز کرده بود. جزئیات این هواپیمای بدون ‌سرنشین و محل دقیق سقوط آن تا هنوز مشخص نیست. اما نیروهای امریکایی در افغانستان تاکنون در این باره واکنشی نشان نداده‌اند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read