آخرین خبرها

ایران کشتی تجاری مرسک را آزاد کرد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
ایران کشتی تجاری مرسک را آزاد کرد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: کشتی تجاری آمریکایی "مرسک" که به دلیل آنچه "بدهی" اعلام شده بود،از سوی ایران توقیف گردیده بود،امروز آزاد شده است.

به گزارش گوناز تی وی، سازمان بنادر و دریانوردی ایران اعلام کرد که کشتی آمریکایی مرسک صبح امروز آزاد شده است.

یک روز پس از پایان ماموریت ناوهای آمریکایی برای همراهی کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز، سازمان بنادر و دریانوردی ایران خبر داد که "با اخذ تعهد" از شرکت مرسک برای "اجرای آرای قطعی قضایی" کشتی "مرسک تیگریز" صبح روز پنج‌شنبه، 17 اردیبهشت، آزاد شده است. این کشتی تجاری متعلق به شرکت خطوط کشتیرانی مرسک (مرسک شیپینگ لاین) در روز 28 آوریل (سه شنبه هشتم اردیبهشت) براساس حکم دادگاه در پی دادخواهی و شکایت خصوصی در ارتباط با بدهی این کشتی به شرکت های ایران در آب های ایران توقیف شده بود. مرسک که بزرگ‌ترین شرکت حمل و نقل دریایی کانتینربر در جهان است اعلام کرده بود که پس از صدور حکم یک دادگاه در ایران در ماه فوریه، پذیرفته که به خاطر اختلاف مالی مربوط به حمل ده کانتینر به دوبی که به سال 2005 مربوط می‌شود، مبلغ 163 هزار دلار به یک شرکت ایرانی پرداخت کند.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، دادگاه تجدیدنظر در حکم خود شرکت مرسک را به پرداخت سه میلیون و 600 هزار دلار موظف کرده است. مقامات ایران تاکید کرده‌اند که توقیف کشتی مرسک تیگریز دلیل سیاسی یا امنیتی نداشته و این اقدام تنها به منظور اجرای حکم دادگاه در یک مناقشه تجاری بین دو طرف خصوصی انجام گرفته است.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read