آخرین خبرها

محکومیت مهدی دیهمی به یک سال حبس تعزیری+ تصویر حکم

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
محکومیت مهدی دیهمی به یک سال حبس تعزیری+ تصویر حکم

Gunaz.tv

گوناز تی وی: مهدی دیهمی (گونتای) فعال ملی- مدنی آزربایجانی، اهل شهر چهاربرج (از توابع شهرستان قوشاچای) به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش گوناز تی وی، مهدی دیهمی، فعال ملی-مدنی تورک آزربایجانی به یک سال حبس تعزیزی محکوم گردیده است.

دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی دیهمی و اصغر نصرتی در دادگاه انقلاب مراغه و به ریاست قاضی داورنیا برگزار شده و قاضی پرونده مهدی دیهمی را به یک سال حبس تعزیری محکوم نموده و اصغر نصرتی را از اتهامات وارده تبرئه نموده است.

اتهام این فعال ملی آزربایجانی "فعالیت تبلیغی علیه نظام" عنوان شده است.

مهدی دیهمی به همراه اصغر نصرتی حوالی ساعت 4 صبح روز دوشنبه 10 شهریور 1393 توسط مامورین امنیتی در شهر ملیک کندی(ملکان) دستگیر می شوند و در همان حین با فحاشی مامورین، به بازداشتگاه اداره اطلاعات نیروی انتظامی ملیک کندی منتقل می شوند.

مهدی دیهمی و اصغر نصرتی پس از 24ساعت بازجویی ، حوالی ساعت 11 صبح روزسه شنبه به دادگستری ملیک کندی منتقل می شوند و بازپرس پرونده به دلایل واهی وناقص بودن پرونده،قرار بازداشت مهدی دیهمی را 48 ساعت دیگر تمدید می کند وبا اتمام 48 ساعت، مهدی را به زندان مراغه منتقل می نماید.اصغر نصرتی نیز به قید وثیقه ده میلیون تومانی آزاد می شود.

مهدی دیهمی در طول مدت بازداشتش در بازداشتگاه اطلاعات نیروی انتظامی ملیک کندی تحت شدید ترین شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که بین زمان دستگیری تا جلسه دادگاه مهدی دیهمی،ماموران امنیتی چندین بار به خانه و مغازه این فعال مدنی یورش برده و اقدام به فیلمبرداری و تفتیش منزل و مغازه وی نموده اند و کتابها،پوسترها و لوازم شخصی این فعال را نیز ضبط نموده اند.

گفتنی است که مهدی دیهمی همزمان با اوج گیری اعتراضات عمومی نسبت به سیاست های حاکمیت در قبال دریاچه اورمیه، روز هشتم شهریورماه 90 در شهر چهاربرج از توابع قوشاچای(میاندواب) بازداشت شده بود و با حکم شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد و به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام" و "فعالیت به نفع گروه ها و سازمان های مخالف نظام" به 5 ماه حبس محکوم شده بود.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read