آخرین خبرها

رشد اقتصادی آزربایجان شمالی در طول هر سال از 10 سال گذشته 10% بود

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
 رشد اقتصادی آزربایجان شمالی در طول هر سال از 10 سال گذشته 10% بود

Gunaz.tv

گوناز تی وی : وزیر امور اقتصادی آزربایجان اعلام کرده است که در طول ده سال گذشته به طور متوسط رشد سالیانه ی آزربایجان شمالی 10% بوده است

به گزارش گوناز تی وی این مطلب را سامیر شریف اوو(شریف اف) وزیر اقتصاد آزربایجان شمالی در سخنرانی خود در همایش بانک توسعه ی آسیا در باکو پایتخت آزربایجان شمالی اعلام کرده است.

این اجلاس که 48-مین همایش بانک توسعه ی آسیا می باشد در باکو برگزار می شود و در آن اعلام شده است که توسعه ی منطقه ی آسیا در ظرف 20 سال گذشته به طور میانگین سالانه 6% بوده است.

وزیر اقتصاد آزربایجان گفته است که کشورهای در حال توسعه ی آسیا برای توسعه ی خود مدل های گوناگونی را استفاده کرده اند برخی از این کشورهای از منابع ارزان کار استفاده کرده اند برخی دیگر نیز مانند آزربایجان شمالی از منبع فروش منابع زیر زمینی استفاده نموده اند تولید ناخالص ملی ما در ظرف ده سال گذشته بیش از سه برابر رشد داشته است این در حالیست که آزربایجان در حال تغییر مدل رشد اقتصادی خود برای دور شدن از اتکا به نفت می باشد.

وی گفته است که در سه سال گذشته آزربایجان برای رشد صنایع غیر نفتی خود سرمایه  گذاری بزرگتری انجام داده است و در همین سایه است که در سنوات اخیر میزان رشد صنایع غیر نفتی ما بیشتر از صنایع نفتی مان بوده است.

وزیر اقتصاد گفت :

رقابت با کشورهای شرقی سخت است آنها نیروی کار ارزانتری دارند برای همین نیز ما باید از منابع خود به نحو احسن استفاده کنیم بویژه آنکه بر روی تحصیلات عالی باید سرمایه گذاری بیشتری انجام دهیم

برای بررسی اقتصاد آزربایجان این مطلب را بخوانید

گوناز تی وی

MA

اخبار منتخب

Most Read