آخرین خبرها

جو بایدن: اگر لازم باشد به ایران حمله می کنیم

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
جو بایدن: اگر لازم باشد به ایران حمله می کنیم

Gunaz.tv

گوناز تی وی: امنیت اسرائیل همواره یکی از دغدغه های ایالات متحده آمریکا بوده است . با اینکه سیاست های دولت باراک اوباما مورد انتقاد نتانیاهو و اسرائیل بوده است اما آمریکا همچنان برای حفظ امنیت اسرائیل حاضر به مداخله نظامی در ایران است.

به گزارش سایت پولیتیکو، پنجشنبه 30 آوریل 2015، معاون رئیس جمهور آمریکا طی سخنرانی در یک اندیشکده آمریکایی ضمن اعلام حمایت از توافق هسته ای ایران و 1+5 تأکید کرد که دولت واشنگتن در صورتیکه لازم باشد، آمادگی دارد با ایران وارد جنگ شود.

آقای بايدن در عين حال که از مذاکرات هسته‌ای با ايران دفاع کرده، بر تعهد ايالات متحده آمريکا در پشتيبانی از اسرائيل تاکيد کرده است.

معاون اول ریيس جمهوری آمريکا تاکيد کرده است که " حمله به ايران امری ساده، حداقلی يا قابل پيش‌بينی‌ نيست {اما} اين اتفاق اگر لازم باشد رخ می‌دهد. اين ريسکی است که هنوز امکان دارد انجام آن را بپذيريم تا جلوی دستيابی ايران به بمب {اتمی} را بگيرد."

بایدن ادامه داد:" بهترین ارتش تاریخ همچنان آماده است. دوست من باراک اوباما را دست کم نگیرید. او مثل فولاد آبدیده می ماند و حاضر است  هرآنچه را که برای ایمن نگه داشتن هم پیمانان ما لازم است، انجام دهد."

معاون اوباما همچنین تصریح کرد که واشنگتن در بین تلاش ها ی 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) برای رسیدن به یک توافق جامع، به طور فزاینده ای با اسرائیل نیز همکاری دارد. وی در اینباره گفت:"در حالیکه این توافق را دنبال می کنیم، همکاری خود با اسرائیل و دیگر شرکای منطقه ای خود را افزایش می دهیم. بگذارید صریح بگویم: هیچ رئیس جمهوری بیش از اوباما برای امنیت بیشتر اسرائیل کاری انجام نداده است. این رویه تغییری نخواهد کرد." بایدن ادامه داد:"افسانه ای وجود دارد مبنی بر اینکه این توافق هسته ای، ایران را قادر به تسلط بر خاورمیانه می کند. چه توافق حاصل شود، چه حاصل نشود، ایران بر خاورمیانه مسلط نمی شود. مردم خاورمیانه به هیچ عنوان نمی خواهند تحت سلطه کسی باشند."

مقام‌های دولت باراک اوباما، اگرچه همواره تاکيد کرده‌اند که از ديپلماسی با جمهوری اسلامی برای حل و فصل پرونده اتمی ايران استقبال می‌کنند اما حمله نظامی به تاسيسات اتمی ايران را به عنوان آخرين راهکار در صورت شکست ديپلماسی در نظر دارند.

اسرائيل به شدت با تفاهم اوليه در لوزان سوييس و روند فعلی گفت‌وگوهای هسته‌ای مخالف است و می‌گويد که توافق نهايی بر مبنای روند کنونی، مسير دستيابی ايران به بمب هسته‌ای را هموار می‌کند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read