آخرین خبرها

علی دایی: نگران خشک شدن دریاچه اورمیه هستیم

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
علی دایی: نگران خشک شدن دریاچه اورمیه هستیم

Gunaz.tv

گوناز تی وی: علی دایی،چهره سرشناس آزربایجانی فوتبال ایران و جهان که به عنوان سفیر دریاچه اورمیه به یونسکو معرفی شده از خشک شدن کامل دریاچه اورمیه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گوناز تی وی به نقل از مهر،علی دایی که برای شرکت در یک مسابقه خیریه فوتسال به اورمیه سفر کرده، چهارشنبه شب به همراه محمد پنجعلی در برنامه اولدوز حضور یافت. علی دایی که با پرواز دوم تیم پیشکسوتان به مرکز آزربایجان غربی سفر کرده بود، بلافاصله از فرودگاه بین‌المللی اورمیه به مرکز صداوسیمای این شهر رفت تا مهمان ویژه برنامه این شبکه این شهر باشد.

علی دایی که با زبان تورکی آزربایجانی در این برنامه صحبت می‌کرد، با افتخار از اصالت آبا و اجدادی خود سخن گفت و اظهار کرد به آزربایجانی بودن خودش افتخار می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد:"در دوران کودکی و نوجوانی همراه خانواده‌ام برای گردش و شنا به دریاچه اورمیه آمده ام اما با تمام علاقه‌ای که برای دیدن شهر اورمیه داشتم، در دوران بازیگری و مربیگری‌ام، این فرصت نصیبم نشده بود."

سرمربی پیشین تیم‌ ملی ایران درخصوص وضعیت فعلی دریاچه اورمیه نیز اینگونه اظهار نظر کرد:"دوران کودکی که به دریاچه اورمیه می‌آمدیم، اینجا شرایط خیلی خوبی داشت اما متاسفانه درحال حاضر این دریاچه زیبا، خشک شده است."

در همین هنگام مسئول دریاچه اورمیه اعلام کرد که علی دایی را به عنوان سفیر دریاچه اورمیه به یونسکو معرفی کرد و دایی هم به خاطر خشک شدن دومین دریاچه آب شور دنیا از مسئولان ذیربط گله کرد.

در نهایت نیز دایی در مسابقه تلویزیونی این برنامه که پیرامون دریاچه اورمیه بود، شرکت کرد و به گزینه شماره 2 رای داد. سوال مسابقه در مورد دلیل خشک شدن دریاچه اورمیه بود که مردم یکی از گزینه‌های: 1- خشکسالی، 2- بی‌توجهی مسئولان و 3- مصرف زیاد آب، را می‌توانستند انتخاب و ارسال کنند.

علی دایی در ادامه نیز به تعریف خاطراتی از دوران کودکی و و بعد دوران حرفه ای فوتبال خود پرداخت.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read